Mașinile hibride și electrice sunt preferate de aproape jumătate dintre consumatorii români, care spun că ar alege o astfel de motorizare pentru viitoarea mașină, reiese dintr-un studiu foarte recent, realizat în rândul a peste 26.000 de consumatori din 25 de țări din întreaga lume, inclusiv România.
Dintre aceștia, cei mai mulți, aproximativ 63% ar face o astfel de achiziție datorită costului cu alimentarea, care rămâne încă scăzut față de motorizarea pe benzină sau motorină, aproximativ jumătate sunt motivați de protecția mediului, 47% de sănătatea personală, iar 40% sunt atrași de stimulentele acordate de stat.
În România, procentul celor care rămân fideli unei mașini pe motorină sau benzină este de 50%.
Printre participanții din România care preferă o mașină electrică, cei mai mulți ar opta pentru un model hibrid, în timp ce interesul pentru mașinile pe baterie rămâne încă redus, doar 7% din totalul respondenților români având o astfel de opțiune.
Motivele pentru care consumatorii români rămân reticenți cu privire la mașinile electrice sunt legate de infrastructura publică de încărcare, încă precară, autonomia limitată și prețul ridicat.
Consumatorii europeni care încă preferă motoarele clasice așteaptă ca autonomia motoarelor electrice să crească pentru a își schimba opțiunea. Britanicii sunt cei mai exigenți, așteptând ca autonomia să ajungă la 700 de kilometri.
Cei mai mulți români plănuiesc să își încarce mașina electrică acasă (49%), dar aproape la fel de mulți (45%) spun că vor să apeleze la stațiile publice de încărcare.
Ordonanţa de Urgență prin care este reglementat transportul alternativ de tip UBER, Bolt, Clever a intrat în vigoare.
Documentul prevede, între altele, că şoferii care folosesc aplicaţiile mobile nu pot conduce maşini mai vechi de 15 ani, iar platformele vor fi obligate să plătească o taxă anuală de autorizare de 50 de mii de lei.
Pentru a obține licență de transport alternativ, șoferii parteneri sunt obligați să:
dețină cumulativ cazier judiciar;
permis de conducere categoria B de cel puțin doi ani;
certificat de atestare a pregătirii profesionale pentru transportul de persoane în regim de închiriere, eliberat de Autoritatea Rutieră Română.
Mașinile acceptate pe platforma digitală vor avea afișat la vedere, pe parbriz și pe lunetă, un ecuson rotund cu numărul de matriculare și denumirea platforme digitale pe care este acceptat.
Şoferii care nu au autorizație de transport alternativ sau folosesc un alt autoturism pentru acest tip de activitate vor fi sancționați cu amendă cuprinsă între 3.000 și 9.000 de lei.
Ministerul Comunicațiilor va emite în termen de 30 de zile de la depunerea documentației avizul tehnic pentru platforma digitală, valabil un an.
Sancțiunile prevăzute pentru lipsa autorizației sunt: amenda de la 50.000 la 100.000 de lei, precum și interzicerea desfășurării activității pe o perioadă de doi ani.
Șoferii Uber, Bolt și Clever se vor supune unor reguli mai dure, iar una dintre ele se referă la vechimea mașinii pe care o conduc: nu vor mai putea folosi mașini mai vechi de 10 ani. Aceasta este una dintre prevederile viitoarei ordonanțe de urgență la care se lucrează.
Șoferii vor fi nevoiți să treacă de testele psihologice la care vor fi supuși și vor trebui să dețină un nou tip de autorizație: de transport alternativ.
Reprezentanții companiilor de profil atrag atenția că regulile tot mai stricte vor însemna mașini mai puține și tarife mai mari.
Șoferii care fac transport alternativ de persoane a scăzut cu o pătrime în mai puțin de o săptămână din cauza valului de amenzi la care au fost supuși. De asemenea, ar putea scădea și numărul de mașini dacă noile reglementări intră în vigoare.
Doar șoferii care au în proprietate sau în leasing autoturisme mai noi de zece ani vor ieși pe teren, iar companiile vor fi obligate să își autorizeze aplicațiile și să plătească taxe anuale, în funcție de numărul de mașini.
Proiectul de ordonanță de urgență va fi în dezbatere publică de săptămâna viitoare.
Pe de altă parte, reprezentanții Uber și Taxify cer Guvernului să amâne ordonanța de urgență. Într-o scrisoare comună, ei cer elaborarea unui cadru de reglementare pentru serviciile de transport alternativ.
Reprezentanții acestor aplicații spun că modificarea legii taximetriei poate duce dispariția serviciilor alternative de transport urban.
Europa are nevoie de reglementări clare în sectorul transportului auto, iar menţinerea situaţiei actuale este imposibilă, a declarat comisarul european al transporturilor, Violeta Bulc, care s-a întâlnit, la Bruxelles, cu miniştri ai transporturilor din Bulgaria, Ungaria, Lituania şi Polonia, relatează BGNES. În opinia sa, „dacă nu va fi găsită o soluţie adecvată, ne vom confrunta cu o serie de condiţii naționale necoordonate”. Bulc a subliniat că acest lucru ar duce la fragmentarea pieței interne, la incertitudine, la costuri mai mari și la scăderea competitivității din UE.
Pentru a face față acestor probleme, CE a prezentat, în mai 2017, câteva reforme legislative importante în cadrul pachetului pe tema mobilităţii. Comisia Europeană consideră că aceste măsuri vor aduce beneficii mari atât pentru şoferi, cât şi pentru operatori. Aplicarea unor reguli clare, valabile pentru toată lumea în toate statele membre, va conduce la condiții de concurență echitabile – toţi transportatorii vor lucra în aceleaşi condiţii. „Ca urmare a acestor măsuri, se vor îmbunătăţi, de asemenea, condiţiile de muncă ale şoferilor şi se va putea căuta o soluţie pentru această problemă, legată de numărul insuficient de şoferi, care afectează întreaga industrie europeană. Aplicarea regulilor de detașare va asigura o remunerare corectă a muncii în alte state membre, ceea ce ar duce la un grad ridicat de mobilitate a lucrătorilor în acest sector. Asta va reduce totodată considerabil şi povara administrativă a operatorilor”, a explicat comisarul european Bulc.
„Acordul politic, la care au ajuns miniștrii transporturilor pe 3 decembrie 2018, a fost un pas important în acest proces. Prin urmare, invit Parlamentul European și Consiliul UE să demareze cât mai curând posibil dezbaterile pe tema propunerilor legislative. Comisia Europeană este gata să ajute în desfăşurarea discuţiilor şi la demararea negocierilor interinstituţionale”, a mai spus comisarul Bulc.
Joi, sute de transportatori bulgari vor fi la Bruxelles pentru a protesta împotriva schimbărilor prevăzute în pachetul „Mobilitate”, pe care ei le califică drept discriminatorii. Ei ar urma să fie primiţi de Comisia pentru Transporturi din Parlamentul European.
Majoritatea aspectelor din lumea automobilistica, inclusiv sistemele de pedepsire a contravenientilor de pe drumurile tarii se diversifica si chiar se modernizează. Poliţia Rutieră cumpără peste 3.500 de tablete pentru verificarea datelor despre conducătorii auto pe sisteme mobile.
Tabletele vor fi conectate la bază de date naţională, pentru că în prezent, sunt întârzieri de câteva zile de la data aplicării amenzii până când informaţia se introduce efectiv în sistem, au precizat, reprezentanții Poliţiei Rutiere din România.
Când un agent de la Rutieră îi dă unui șofer o sancțiune contravențională, datele șoferului sunt procesate online, se emite automat procesul verbal digital, șoferul semnează direct pe tabletă și totul se termină în câteva minute.
Nu va mai fi nevoie, așadar, de completarea manuală, cu pixul, de către agentul rutier. Șeful Poliției Rutiere din România spune că șoferii vinovați de încălcarea legii vor primi și o versiune printată a procesului verbal la fața locului.
Procesul de constatare a contravenţiei va pleca electronic către sistemul naţional de evidenţă, dar, în paralel, se va clarifica și procedeul semnăturii electronice, necesară în acestă nouă situație.
Aproximativ 90% dintre contestaţiile depuse de şoferi sunt pentru amenzi cu reţinerea permisului de circulaţie, pentru că plângerea depusă suspendă executarea sancţiunii până la o decizie definitivă a instanţei.
Aproximativ 1000 de șoferi au rămas, în ultimele trei zile, fără permisele de conducere, cei mai multi dintre ei pentru consum de alcool și pentru viteză.
Poliția a dat peste 10.000 de amenzi, însă au fost mai puține accidente rutiere decât în anii trecuți de sărbători.
Oamenii legii au intervenit la mii de evenimente, dintre care cele mai multe au fost sesizate prin serviciul de urgență 112.
În urma activităților, au fost constatate peste 2000 de infracțiuni.
Chiar dacă legea îi obligă pe șoferi să circule de la întâi noiembrie cu anvelope de iarnă, la aproape o lună și jumătate de la termenul limită, unii șoferi încă merg cu anvelope de vară. Pentru aceea care nu au făcut trecerea de la vară la iarnă, Nicu Lăcanu, consilier de vânzări la raionul de anvelope din cadrul unui mare service din Timișoara are un sfat prețios: evitați cauciucurile all season:
“Pentru iarnă, recomandăm folosirea doar a anvelopelor de iarnă. Cele all season nu au performanțe bune nici vara nici iarna. Au o concentrație mică de cauciuc natural în compoziția lor. Cele de iarnă au cea mai mare concentrație în compoziție de cauciuc natural și asta conferă o aderență foarte bună și siguranță în trafic”, spune Nicu Lăcanu.
Un tânăr șofer a depășit termenul de echipare a mașinii cu cauciucuri de iarnă, dar a mers la vulcanizare cu lecțiile învățate. Un alt tânăr a declarat că nu a experimentat ce înseamnă să circuli cu cauciucuri de vară pe zăpadă, dar a văzut cum alunecă mașinile dotate necorespunzător.
Specialiștii le recomandă șoferilor să aibă un set de anvelope de iarnă și unul de vară. Evitați cauciucurile la mâna a doua sau reeșapate este un alt sfat al lui Nicu Lăcanu.
“Nu le recomandăm din cauza faptului că doar calea de rulare este înlocuită. Ea arată foarte bine, dar carcasa este de pe o anvelopă veche. Nu știm cât de veche. Nu conferă siguranță. Mai intervine și dezlipirea căii de rulare, mai ales la camioane, și există pericol mare de explozie”, mai spune Nicu Lăcanu.
Prețurile anvelopelor de iarnă variază între 150 de lei și 2.400 de lei, în funcție de dimensiuni și firma de care sunt produse.
Țara noastră deține un nedorit record în materie de accidente rutiere cu victime. Astfel, șase oameni mor pe șosele patriei în fiecare zi, ca urmare a nerespectării legilor rutiere.
Cu toate acestea, legiuitorii propun o măsură extrem de controversată care să modifice Codul Rutier. Astfel, șoferii vor putea depăși încălcând linia continuă, fără să primească vreo sancțiune, însă doar în anumite condiții.
Proiectul de modificare a Codului Rutier prevede ca această manevră să se poată face în cazul în care vizibilitatea asupra drumului este de cel puțin 20 de metri, iar lățimea drumului este de minimum 7 metri.
Depășirea poate avea loc fără repercusiuni dacă șoferul încearcă să treacă de un obstacol de orice fel care este oprit, staționează sau se deplasează cu o viteză foarte mică pe același sens de mers și chiar dacă prin această acțiune se încalcă linia continuă simplă sau dublă.
Marea problemă este că în forma actuală, această prevedere le-ar permite șoferilor să depășească pe linie continuă chiar și atunci când cei din față sunt blocați în trafic la semafor.
Inițiatorul acestui proiect de lege susține că măsura va fluidiza traficul, în special pentru operatorii economici și marii transportatori.
Consilierii municipali au adoptat un proiect de hotărâre pentru realizarea unui studiu de fezabilitate de către Administrația Străzilor care vizează identificarea soluțiilor tehnice de iluminare și semnalizare luminoasă a trecerilor de pietoni nesemaforizate.
Potrivit statisticilor, peste tot în lume, zonele cu treceri de pietoni reprezintă un risc crescut de accidente rutiere.
Locul în care pietonii traversează strada trebuie să fie foarte vizibil pentru șoferi.
Reducerea accidentelor se datorează în principal apariției iluminatului la trecerile de pietoni, spun consilierii municipali PNL, care au propus acest proiect.
De maine,1 noiembrie, permisele de conducere se trimit la domiciliul șoferului prin poștă. Este vorba despre conducătorii auto din București și Ilfov, opțiunea fiind deja disponibilă în țară.
Măsura este valabilă atât în cazul preschimbării permisului, cât și în cazul candidaților declarați admiși la proba practică a examenului pentru obținerea permisului.
Solicitanții vor primi înscrisuri doveditoare cu drept de circulație pentru cele 2 zile lucrătoare cât durează ca permisele să ajungă la adresa șoferilor.
Persoanele care nu doresc să primească documentul prin curier au opțiunea de a-l ridica personal de la Direcția Permise de Conducere și Înmatriculări Vehicule din Șos. Pipera 49.
Un mall din Capitală pune la dispoziția șoferilor, locuri de parcare
Publicat de adinaiftime,
21 septembrie 2017, 17:00
Un mall din Capitală pune la dispoziția locuitorilor din cartierul Obor și din proximitate, 1000 de locuri în parcarea subterană, ca urmare a avertizărilor meteo.
Șoferii își vor putea lăsa mașinile în siguranță la Veranda Mall până când vremea se va stabiliza.
Centrul comercial este situat pe Strada Ziduri Mosi, nr. 23.
Capitala se aflã sub incidenta atenționãrii de Cod galben de instabilitate atmosfericã si intensificãri ale vântului, până mâine la ora 21.
Publicat de adinaiftime,
19 septembrie 2017, 17:00
Circulația va fi închisă intermitent, astăzi și mâine, pe drumul național DN 7C, de la km 116 (ieșire tunel Balea Lac) și km 130 (la Balea Cascadă).
Potrivit Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere, între orele 8.00 și 19.00, va fi permis traficul pentru intervale de 15 minute la fiecare jumătate de oră.
Măsura a fost impusă pentru a permite filmarea unei acțiuni de drifting.
Șoferii sunt rugați să respecte restricția de circulație, semnalizarea rutieră temporară și indicațiile agenților de poliție aflați la fața locului.
Şoferii ar putea rămâne fără carnet şi dacă nu achită în 30 de zile o amendă
Publicat de adinaiftime,
15 septembrie 2017, 08:30
Şoferii ar putea rămâne fără permis dacă nu achită amenzile în termen de 30 de zile, prevede o propunere legislativă pentru completarea art. 103 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, depusă la Parlament de deputatul PSD Mihai Weber.
Conducătorii auto aflaţi într-o astfel de situaţie îşi pot recupera permisul dacă vor prezenta dovada că au plătit amenda.
Astfel, articolul 103 din OUG 195/2002, care reglementează răspunderea contravenţională, se va completa cu un nou alineat conform căruia se va dispune suspendarea exercitării dreptului de a conduce autovehicule şi tractoare agricole sau forestiere şi în cazul neachitării în termen de 30 de zile a amenzilor privind circulaţia pe drumurile publice.
Conform propunerii legislative, autoritatea emitentă a permisului de conducere va dispune prin ordin suspendarea exercitării dreptului de a conduce autovehicule, suspendare ce operează la 30 de zile de la data săvârşirii contravenţiei. Suspendarea încetează la data depunerii dovezii de achitare a amenzilor restante.
‘Statisticile autorităţilor competente relevă o situaţie defavorabilă din punctul de vedere al încasării la buget a amenzilor contravenţionale provenind din amenzile de circulaţie. Întrucât acestea reprezintă sume importante la bugetul de stat, neachitarea acestor obligaţii afectează considerabil bugetul local. În acest context este necesară o politică legislativă adecvată prin care trebuie, pe de o parte, generate măsuri pentru creşterea gradului de încasare a amenzilor, iar, pe de altă parte, cetăţeanul trebuie să fie constrâns să achite amenda în termenul prevăzut de lege, prin sancţionarea atitudinii sale de neconformare faţă de norma juridică, suspendând exercitarea dreptului de a conduce autovehicule şi tractoare agricole sau forestiere. În continuarea unei iniţiative care propune modificarea ordinii de stingere a obligaţiilor bugetare, este necesară o modificare a legislaţiei în domeniu pentru a determina un comportament responsabil al conducătorilor auto, atât din punct de vedere al conduitei în trafic, cât şi din perspectiva achitării obligaţiilor ce decurg din încălcarea dispoziţiilor în vigoare’, arată iniţiatorul în expunerea de motive.
Potrivit acestuia, nesancţionarea adecvată a conducătorilor auto care nu îşi respectă obligaţia de a achita amenda determină perpetuarea unui comportament neadecvat în trafic, întrucât contravenientul nu resimte constrângerile impuse de măsura coercitivă, considerând faptele sale ca fiind de natură normală, asupra sa nereflectându-se cu adevărat o penalizare.
‘Mai mult, la nivel social, există o discriminare a celor care îşi achită la timp obligaţiile, atât timp cât atât cei care achită, dar şi cei care evită obligaţia impusă prin sancţiunea principală a amenzii, se bucură în continuare de exercitarea dreptului de a conduce. Considerăm că este necesară o constrângere suplimentară pentru normalizarea situaţiei privind achitarea amenzilor de circulaţie, fapt ce constituie atât o înlăturare a stării de pericol create prin posibila repetare a unor fapte interzise de lege, dar şi creşterea nivelului de încasare a obligaţiilor bugetare. Adoptarea prezentei propuneri legislative de completare a Ordonanţei de Urgenţă nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice nu are impact financiar’, a mai arătat Mihai Weber în expunerea de motive.
Propunerea legislativă a fost depusă la Biroul permanent al Senatului, în calitate de primă Cameră sesizată.
Traficul pe Transfagarasan va fi inchis mâine pentru a se desfășura competiția sportivă „TRANSFIER”.
Între orele 8-10 NU se va circula pe DN7, între Barajul Vidraru şi tunelul de la Bâlea Lac, în judeţul Argeş.
Triatlonul este considerat al treilea din lume ca dificultate pe distanţe lungi şi cuprinde înot în Lacul Vidraru, alergare în jurul acestuia şi ciclism pe Transfăgărăşan.
Șoferii sunt rugati să se deplaseze cu atenţie şi să respecte indicaţiile poliţiştilor rutieri aflaţi pe traseul de deplasare, anunţă Poliţia Judeţeană Argeş.
Șoferii care ocupă locurile de parcare destinate persoanelor cu handicap au intrat în vizorul Poliției Locale. Între 1 iunie și 6 septembrie, agenții rutieri de la Poliția Locală Constanța au sancționat contravențional 149 de conducători auto care și-au parcat neregulamentar mașinile pe locurile rezervate persoanelor cu dizabilități. Astfel, la bugetul local s-au strâns 20.450 de lei.
Amenzile au fost aplicate în conformitate cu prevederile Legii 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap.
Polițiștii locali îi avertizează pe șoferii prea comozi să fie atenți unde își lasă mașinile, pentru că astfel de controale vor mai exista, iar de rigorile legii nu este absolvit nimeni.
Poliţia Rutieră ar putea fi nevoită să renunţe la radarele montate pe maşini neinscripționate sau la metoda de “pândă” dintre tufişuri.
Un parlamentar a înaintat un proiect de modificare a legii, astfel încât poliţiştii şi radarele să fie doar la vedere.
Deputatul Ioan Bălan vrea să reglementeze strict activitatea de sancţionare a contravenţiilor rutiere. Potrivit proiectului iniţiat de politician, poliţiştii de la Brigada Rutieră trebuie să stea pe marginea drumului, astfel încât şoferii să îi poată vedea, să nu mai stea ascunşi în vegetaţia din apropiere. În plus, să folosească doar maşini inscripţionate.
“Mi se pare corect. De ce să stea? Ce facem aici, să prindem oamenii ascunşi aşa?”, este de părere un șofer.
“Sunt unele care sunt neinscriptionate şi alea sunt cele mai mari capcane pentru noi”, este de părere alt conducător auto.
Proiectul nu a scăpat din vedere nici noile radare mobile, de tip pistol cu laser, recent introduse, care au speriat mulţi conducători auto.
“Dispozitivele mobile, de tip pistol, destinate măsurării vitezei, se utilizează la o distanţă maximă de zece metri de autovehiculele care prezintă înscrisurile şi însemnele distinctive le poliţiei rutier.”, se arată în proiect. Adică poliţistul să nu aibă voie să ascundă maşină pe o stradă lăturalnică şi să folosească pistolul-radar “pe furiş”.
În plus, dacă poliţiştii nu sunt în uniformă şi nu folosesc maşini inscripţionate, procesul verbal de constatare a infracţiunii ar urmă să fie nul.
Rămâne însă de văzut câtă susţinere va găsi iniţiatorul acestui proiect printre colegii săi parlamentari.
Şoferul unui autoturism a murit într-un accident în apropiere de localitatea Sebeş, din judeţul Alba. Potrivit primelor cercetări, maşina în care se afla a fost lovită de un camion care nu a păstrat distanţa de siguranţă. Două persoane au murit, iar a treia se află în stare gravă la spital, în urma unui accident care a avut loc la ieşirea din municipiul Iaşi. Un autoturism a sărit peste parapeţii din beton care despart şoseaua şi a pătruns pe contrasens, unde a intrat în coliziune cu o autoutilitară care circula regulamentar. Ambii şoferi au murit pe loc, iar un băiat de 15 ani, care se afla în autoutilitară, a fost transportat de urgenţă la un spital din Iaşi. Poliţiştii cred că accidentul s-a produs din cauza vitezei.
Un accident de circulație a avut loc şi în Bistrița. Un șofer nu a acordat prioritate într-un sens giratoriu, provocând accidentul. Într-o mașină se aflau doi copii, care nu au fost, însă, răniţi.
Noaptea trecuta, peste 40 de politisti ai Brigazii Rutiere au actionat in 10 puncte din Capitala pentru depistarea soferilor indisciplinati sau care conduc sub influenta bauturilor alcoolice.
In urma actiunii au fost aplicate sute de sanctiuni contraventionale. Valoarea acestora depaseste 100 de mii de lei.
Au fost intocmite si doua dosare penale pentru conducere sub influenta bauturilor alcoolice.
De asemenea, au fost retinute 15 permise de conducere, cele mai multe pentru nerespectarea regimului legal de viteza.
Cei mai multi soferi care au circulat cu viteza au fost depistati in zona Fantanii Miorita, unde s-a actionat cu pistolul radar TRUE CAM.
Actiunile de acest fel vor continua si in zilele urmatoare.
Mai multe restricții de circulație sunt în vigoare astăzi pe drumurile din vestul țării pentru derularea activităților de reabilitare.
Este vorba de DN 6 – Lugoj – Timișoara, DN 59A – Timișoara – Jimbolia şi DN 58 – Reșița – Caransebeș. Lucrări sunt anunţate şi pe tronsoanele Moldova Nouă – Coronini, Oravița – Bozovici, Hațeg – Cârnești şi Orăștie – Simeria.
DRDP Timişoara mai anunţă restricții de viteză și pe A1 între km 312 şi 314, pe sensul de mers Sebeș – Timișoara, în zona Sebeş-Pianu, circulația desfășurându-se pe banda a doua.
Poliţia recomandă şoferilor respectarea semnalizării temporare a lucrărilor. Informaţii suplimentare privind starea reţelei de drumuri naţionale aflate în administrarea D.R.D.P. Timişoara pot fi obţinute de la Dispeceratul regional, la numărul de telefon 0256/246.620 sau accesând pagina de internet drdptm.ro.
Şoferii din Timişoara nu mai pot circula timp de o lună prin pasajul Jiul. Circulaţia prin pasajul Jiul se închide de la ora 7:00, iar accesul nu va fi permis prin pasaj timp de aproape o lună.
Comisia de Circulaţie a aprobat solicitarea de închidere a traficului rutier prin pasajul Jiul pentru executarea lucrărilor necesare pe şantier. Circulaţia va fi închisă din data 16 august de la ora 7:00. Accesul prin pasajul Jiul va fi posibil din nou din data de 10 septembrie.
Firma care execută lucrările de lărgire a pasajului de sub calea ferată va efectua montarea sistemului de degivrare (anti-îngheţ) pentru primele trei benzi de circulaţie şi va turna stratul de uzură.
Aproape 2.000 de şoferi au rămas fără permis de conducere în minivacanţa de Sfânta Maria: 240 pentru consum de alcool şi 655 pentru viteză.
Poliţiştii au reţinut şi 534 de certificate de înmatriculare.
În perioada 11 – 15 august oamenii legii au constatat peste 3.000 de infracţiuni în minivacanţa de Sfânta Maria şi au aplicat aproximativ 30.000 de sancţiuni contravenţionale, se precizează într-un comunicat al Poliţiei Române.
De vineri până duminică, între orele 8.00 și 20.00, este programat un eveniment sportiv.
În aceste condiții, circulația se va restricționa pe traseul de desfășurare a unei curse cicliste.
Sâmbătă între orele 8.00 și 14.00 șoferii nu vor avea acces pe Bd. Liviu Rebreanu.
Banda a 3-a va rămâne liberă circulației autovehiculelor.
Duminică între orele 8.00 și 18.00, se va închide din nou traficul pe Bd. Liviu Rebreanu, ambele sensuri între Str. Câmpia Libertății și Bd. Nicolae Grigorescu, pe Bd. Nicolae Grigorescu între Bd. Liviu Rebreanu și Str. Lunca Bradului.
Poliția Română a semnat un protocol cu reprezentanţii Companiei Naționale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere prin care pregătesc o nouă lovitură pentru șoferi.
Poliția Română va identifica vitezomanii cu ajutorul camerelor pentru roviniete. Acestea vor avea și rolul de radare fixe, sistemul funcționând pe baza unor senzori din asfalt.
Potrivit știrileprotv, radarul începe să funcționeze în momentul în care roțile din față ale mașinii ajung la senzorul din asfalt. Se pare că sistemul calculează în cât timp veţi parcurge 2,5 metri. Adică distanţa până la următorul senzor. Dacă aţi depăşit limita maximă de viteză, 130 de kilometri pe oră, veţi primi amendă acasă, în plic.
Primele camere de roviniete de acest fel vor fi pe autostrada spre mare. Acestea vor fi prezente pe toate drumurile importante din România, iar dacă se vor introduce și pe drumurile naționale, numărul amenzile vor crește simțitor.
“O să avem cel puţin patru camere într-un proiect pilot pe autostrada A2. Au fost identificate o serie de deficienţe se lucrează la corectarea lor şi ne dorim chiar dacă nu se va modifică legislaţia să începem să aplicăm sancţiuni”, spune Florentin Brăcea, șeful Direcției Rutiere.
Aceștia au întâmpinat și o mică problemă. Încă nu au găsit soluția prin care imaginile de pe camerele de la CNAIR vor ajunge la Poliția Română.
Lucrările la parcarea supraetajată din ansamblul Openville din Timișoara vor fi finalizate în scurt timp.
Constructorii au terminat lucrările de infrastructură și demisolul parcării, situat la nivel pietonal, iar în prezent se înalță parterul. Drept urmare, noua parcare va putea deveni funcțională în toamna acestui an.
Parcarea va fi printre cele mai mari de acest fel din România (23.000 mp suprafaţă desfăşurată) şi va pune la dispoziţia clienţilor peste 900 de locuri, configurate pe şase niveluri: demisol, parter şi patru etaje. Investiţia companiei Iulius în parcarea supraetajată, parte componentă a proiectului Openville, este estimată la peste 11 milioane de euro.
Șoferii vor putea găsi mai ușor un loc liber datorită unui sistem de management și panotaj. În plus, va fi amplasată o pasarelă pietonală care să conecteze parcarea de mall.
Odată cu edificarea ansamblului Openville vor fi disponibile, în total, peste 4.050 de spaţii de garare. Openville Timişoara reprezintă o investiţie în valoare de peste 220 milioane de euro.
Coșmarul șoferilor care folosesc Centura Capitalei continuă.
Din cei aproximativ 74 de kilometri de drum care înconjoară Bucureștiul au fost modernizați numai 20 de km.
În prezent se lucrează pe tronsonul care face legătura cu Autostrada A1 și care urmează sa fie dat în folosință anul viitor.
În perioada următoare se va semna contractul cu antreprenorul pentru realizarea pasajului de la Domneşti, spun surse din cadrul Companiei Naționale de Autostrăzi.
Pe Centura Capitalei circulă zilnic aproximativ 160.000 de autovehicule, cele mai multe fiind tiruri.
Cea mai mare parte a șoselei are câte o singură bandă pe sens, iar carosabilul este extrem de deteriorat.
Șoferii care ajung astăzi pe autostrada A 1 Deva – Sibiu trebuie să știe că în zonă circulația se desfășoară restricționat.
Centrul INFOTRAFIC al Inspectoratului General al Poliţiei Române anunţă că, în zona Sebeş-Pianu, pe ambele sensuri, pe benzile unu şi de urgenţă, se execută lucrări de consolidare a terasamentului pe direcţia Sibiu.
De asemenea, pe DN 76, la ieşirea de pe A 1, în zona Şoimuş, din judeţul Hunedoara, se circulă, în continuare, alternativ, pe o bandă, pentru că şi acolo se efectuează lucrări la carosabil. Pentru evitarea zonei de lucrări, poate fi folosită ruta DN7 Deva – Simeria – intersecţie A1 (şi retur).
Circulația pe podul Calafat -Vidin fi întreruptă marți, 18 iulie, timp de o oră, pentru executarea unor lucrări de întreținere si reparație.
Șoferii nu vor avea acces pe pod între orele 10.00 – 11.00.
In acest interval, autovehiculele vor fi oprite în zonele Punctului de Trecere a Frontierei Calafat, pană la momentul reluării traficului.
Polițiștii de frontieră recomandă șoferilor consultarea aplicației ”Trafic Online”, disponibilă pe site-ul www.politiadefrontiera.ro.
Poliţiştii Brigăzii Autostrăzi şi Misiuni Speciale au depistat, ieri, 11 șoferi care conduceau cu peste 50km/h peste limita legală de viteză, pe autostrăzile A1 și A3. Doi dintre aceștia conduceau cu viteza de 204 km/h.
La data de 24 iunie, poliţiştii Brigăzii Autostrăzi şi Misiuni Speciale au depistat, pe autostrăzile A1 și A3, 11 șoferi care conduceau cu peste 50 km/h față de limita legală de viteză.
Vitezele înregistrate de aparatele radar variază între 181 km/h și 204 km/h.
Astfel, polițiștii i-au sancționat contravențional cu amenzi în valoare de 1.305 lei pe 7 dintre conducătorii auto și cu 1.450 de lei pe altul.
Trei șoferi, care au fost depistați cu viteze de 204 km/h(2) și 203 km/h(1) au fost sancționați cu amendă de 2.900 de lei.
Ca măsură complementară, celor 11 conducători auto le-a fost reţinut permisul de conducere, în vederea suspendării exercitării dreptului de a conduce, pentru 90 de zile.
Patronul unei societăți române de transport a sesizat ambasada țării noastre în Belgia, după ce poliția belgiană a amendat mai multi șoferi de tir.
În urma acestei sesizări, reprezentanții misiunii diplomatice au întreprins demersuri pe lângă autoritățile locale, în vederea obținerii unor informații suplimentare cu privire la situația în care se află cetățenii români.
Conform legislației belgiene, străinii care nu au rezidență în Belgia și care primesc o amendă pe teritoriul acestui stat sunt obligați să o plătească pe loc, iar autovehiculul rămâne imobilizat până la confirmarea plății.
Trei cetățeni români au fost reținuți pentru tulburarea liniștii publice, dar au fost eliberați ulterior.
O parte din cetățenii români vizați au achitat amenzile primite și astfel și-au putut continua drumul, urmând ca și ceilalți să achite sancțiunile în cursul zilei de astăzi, a anunțat Ministerul Afacerilor Externe.
Instituția precizează că misiunea diplomatică menține legătura cu cetățenii români care încă nu au părăsit teritoriul belgian, până la rezolvarea situației.
Potrivit unor informații, ieri a avut loc un incident între autoritățile locale și peste 200 de șoferi români de TIR, transmite Agerpres.
Un accident rutier în care au fost implicate un TIR şi o maşină a avut loc, în această dimineaţă, în apropierea municipiului Ploieşti, în urma impactului dintre cele două autovehicule o persoană rămânând prinsă sub TIR, la faţa locului venind elicopterul SMURD.
Potrivit purtătorului de cuvânt al Inspectoratului Judeţean de Poliţie Prahova, Raluca Brezeanu, evenimentul rutier s-a petrecut în satul Tătărani, în apropiere de una dintre intrările în municipiul Ploieşti, în condiţii care urmează a fi stabilite.
În urma impactului, o persoană a rămas prinsă sub TIR-ul încărcat cu un motostivuitor, a precizat purtătorul de cuvânt al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Prahova, Raluca Vasiloae.
Victima, un bărbat de 35 de ani a fost scoasă de către echipajele de descarcerare cu traumatism cranio-cerebral grav. Bărbatul a fost preluat de un elicopter SMURD si transportat la spital.
Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că astăzi, în intervalul orar 08.00 – 20.00, pe autostrada A2 București – Constanța se vor executa anumite lucrări la partea carosabilă (frezare, asfaltare, decolmatare), astfel :
– pe sensul Constanța – București , lucrări pe tronsoanele kilometrice 199+100 – 198+600 și 201+500 – 200 (în ambele locuri, restricționată banda numărul 1) ;
– pe sensul București – Constanța, lucrări pe tronsoanele kilometrice 197 – 200 (restricționată banda numărul 2) și 200 – 204 (restricționată banda numărul 1).
De asemenea, polițiștii de la Infotrafic mai informează și că în perioada următoare (până în data de 19 mai 2017), pe autostrada A2 București – Constanța se vor executa anumite lucrări la carosabil în zona localității călărășene Perișoru (între kilometrii 111+600 și 117+500 de metri).
Din acest motiv, circulația rutieră în zona lucrărilor va fi deviată de pe un sens pe celălalt (în perioada 3 – 10 mai, vehiculele vor fi deviate de pe sensul către Constanța pe sensul spre București; în perioada 10 – 19 mai, vehiculele vor fi deviate de pe sensul către Capitală pe sensul opus)
Conducătorii auto sunt sfătuiți să mărească distanța de siguranță față de vehiculele dinainte, să adopte o conduită preventivă la volan, să semnalizeze și să se asigure în mod corespunzător la schimbarea benzii de rulare.
Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că, pe sensul către Constanța al autostrăzii A2 (București – Constanța) se execută lucrări de asfaltare pe tronsonul kilometric 105+275 – 106+600 de metri, în zona localității Drajna Nouă (jud. Călărași).
Lucrările se realizează în intervalul orar 08.00 – 20.00, pe banda numărul 2.
Pentru a nu fi implicați în accidente rutiere se recomandă conducătorilor auto să semnalizeze din timp şi să se asigure înainte de a schimba banda de circulaţie.
De la sfârșitul acestei luni, conducătorii auto care iau în maşină copii vor fi obligați să aibă grijă ca aceştia să poarte centura de siguranţă.
Cei care vor fi depistati în neregulă vor fi amendați cu 4-5 puncte.
Ordonanța care prevede aceste măsuri a fost publicată în Monitorul Oficial.
O altă noutate se referă la probele biologice.
Acestea vor putea fi recoltate şi la locul accidentului, în ambulanţe.
Este vorba de o aplicație ce permite plata amenzii de circulație auto, prin card bancar.
Aceasta este ușor și rapid de folosit.
Șoferii completează datele procesului verbal, achită contravaloarea sancțiunii și primesc confirmarea, respectiv dovada plății prin e-mail.
Serviciul de plată a amenzii de circulație este disponibil momentan în cele 6 sectoare din București și în reședințele de județ.
Pe viitor, serviciul va fi extins la nivelul întregii țări.
De la începutul anului, Poliţia Rutieră a sesizat peste 4.000 de nereguli, fie indicatoare lipsă sau distruse, fie marcaje inexistente.
Raportat la drumurile naţionale, de la începutul anului trecut până în mai, anul acesta, au fost contabilizate pagube în valoare de aproape 1,4 milioane de lei.
Viteza excesivă, neglijenţa sau necunoaşterea regulilor de circulaţie sunt cele mai frecvente cauze ale accidentelor din România.
Peste 1,6 milioane de amenzi au fost date şoferilor din ianuarie până acum.
De vină pentru accidentele de pe şosele nu sunt doar soferii.
De multe ori, indicatoarele sunt furate şi astfel se produc tragedii.
Pentru înlocuirea indicatoarelor, şefii de la Drumuri sunt gata să cheltuiască până la 112 milioane de lei. Licitaţia este, însă, blocată de contestaţii.
Cele mai multe accidente se înregistrează pe drumurile care leagă Capitala de Borş, Nădlac, Siret şi Timişoara.
Agenţii au depistat ieri, pe DN1, un autoturism care rula cu 205 km/ora.
Soferul acestuia a fost sancţionat cu o amendă de 810 lei si a rămas făra permis pe o perioadă de trei luni.
Viteza excesivă se numără printre principalele cauze generatoare de accidente rutiere grave, spun politisţii.
Aceştia desfăsoară în prezent o acţiune de prevenire a unor astfel de incidente.
Peste 200 de persoane au fost amendate în ultimele 24 de ore de poliţiştii din judeţul Alba, în urma unei acţiuni de prevenire a accidentelor rutiere în care sunt implicaţi pietonii.
Au fost sancţionaţi 67 de oameni care s-au angajat în traversări neregulamentare şi 10 şoferi care nu au acordat prioritate la trecerea de pietoni.
În plus, 126 de conducători auto au primit amenzi pentru încălcarea altor prevederi legale privind circulaţia pe drumurile publice. Valoarea totală a sancţiunilor aplicate depăşeşte 35.000 de lei.
Acţiunea Serviciul Rutier Mureș s-a desfăşurat în perioada 21-27 iulie. S-a verificat legalitatea transportului rutier de mărfuri mai mare de 7,5 tone şi transport persoane mai mare de 8+1 locuri, a precizat purtătorul de cuvânt al IPJ Mureş, Andreea Pop.
Poliţiştii au aplicat peste 200 de sancţiuni contravenţionale, din care 12 pentru depăşirea limitei legale de viteză şi 70 de amenzi pentru neportul centurii de siguranţă. Au fost imobilizate 3 autovehicule pentru lipsa licenţei de transport, 14 conducători auto au fost sancţionaţi pentru lipsa documentelor legale, şi o sancţiune a fost aplicată pentru nerespectarea dimensiunilor de masă.