Societatea Ornitologică Română (SOR) organizează cea de-a patra ediție a evenimentului Atelierul de Hrănitori, în data de 20 noiembrie 2022, atât în București, în Parcul Herăstrău, vis-à-vis de Grădina Urbană, cât și în Cluj Napoca, în Muzeul Zoologic al UBB.
Va fi din nou ziua când iubitorii de păsări și natură vin alături de copii și de nepoți pentru a confecționa hrănitori pentru păsările sălbatice, dar și pentru a învăța cum să le ajute să treacă peste temperaturile scăzute din timpul iernii. Evenimentul va începe de la ora 10:00 dimineața cu activități și ateliere care vor ține până la ora 14:00.
„Cei care vin duminică la Atelierul de Hrănitori vor fi așteptați de voluntarii și de staff-ul SOR cu povești despre păsări, informații practice și cu o mulțime de idei folositoare pentru a face iarna mai ușoară pentru păsări și mai colorată pentru oameni. Vor exista deja consacratele ateliere, motivul principal al întâlnirii noastre, unde oamenii învață să confecționeze hrănitori pe care le pot lua acasă, fie din coji de nucă de cocos sau de pomelo, din lemn sau alte materiale la fel de neconvenționale. Însă vom construi și alte obiecte de decor și sezon care au păsările ca sursă de inspirație”, a declarat Teodora Domșa, coordonatorul proiectului.
Participanții își pot testa abilitățile de identificare a speciilor de păsări sălbatice din cele două orașe. Vor avea loc discuții despre păsările sălbatice din mediul urban, iar cei care vor să învețe cum să recunoască înaripatele o să poată achiziționa ghidurile de identificare de la eveniment.
Opera Națională Română Cluj-Napoca susține un concert caritabil în aer liber. Evenimentul va avea loc marți, 9 august de la ora 20:00, în grădinile de la SunGarden Resort, din localitatea Baciu.
Concertul caritabil are ca scop strângerea de fonduri pentru un băiețel de 4 ani, diagnosticat cu o formă agresivă de cancer. Acesta este internat într-un spital din Cluj-Napoca, unde urmează un tratament. Șansa lui la viață este în străinătate, într-un spital din Franța.
Tenorul Eusebiu Huțan și baritonul Florin Estefan, acompaniați de Emy Drăgoi la acordeon, Alessia Drăgoi la vioară, alături de un ansamblu de instrumentiști, vor interpreta unele dintre cele mai apreciate cântece italiene.
Pentru a participa la eveniment trebuie completat un formular de înregistrare, până mâine, 5 august. Mai multe detalii sunt disponibile pe pagina de Facebook a Operei Naționale Române Cluj-Napoca.
Cetatea Oradea găzduiește, în perioada 30 iunie – 3 iulie, o nouă ediție a Festivalului Medieval.
Evenimentul este unul dintre cele mai mari din Europa, cu obiceiuri și tradiții, cavaleri, meşteri, oşteni, domniţe, menestreli şi îmblânzitori de foc şi, în premieră naţională, cu Campionatul European de Full Contact Jousting.
Festivalul va fi organizat, după o pauză de doi ani cauzată de pandemie, în Piaţa Unirii și va debuta în 30 iunie, la ora 2:00, cu Parada coifurilor, prezentarea cavalerilor şi a echipelor.
Serile festivalului vor fi animate de concerte de muzică live susţinute de artişti din România, precum Hara, Alexandra Uşurelu, Peregrinii sau Bosquito, dar și de invitați din străinătate.
Organizatorii Festivalului Internaţional de Film Transilvania anunţă prima ediţie a SUNSCREEN Film & Arts Festival – un nou eveniment la malul mării, cu proiecţii în aer liber şi în cinema, cine-concerte de excepţie, un program dedicat copiilor, dar şi petreceri electrizante, ce va fi organizat la Constanţa, în perioada 8 – 11 septembrie.
Spectatorii vor putea urmări pe marele ecran zeci de filme de succes şi se vor bucura de întâlniri cu invitaţi speciali din lumea filmului.
Evenimentul are în spate echipa TIFF, care a transformat Cluj-Napoca într-o destinaţie internaţională pentru iubitorii de film şi care se va folosi de experienţa acumulată în ultimii 20 de ani pentru a construi un nou eveniment la malul mării.
Programul primei ediţii SUNSCREEN Film & Arts Festival va include o selecţie de peste 30 de filme, cine-concerte cu artişti renumiţi, proiecţii şi ateliere pentru copii şi părinţi, experienţe cine-culinare şi VR Cinema, organizate indoor şi în aer liber în cinci locaţii din Constanţa: Piaţa Ovidiu, Plaja Reyna, Teatrul de Vară Soveja, Sala Jean Constantin şi Sala Studio a Teatrului de Stat.
Grădina Zoologică din Târgu Mureș s-a alăturat evenimentului internațional „Noapte de vis la Zoo” alături de alte aproape 300 de grădini zoologice din lume.
Acest eveniment vrea să aducă cât mai mulți copii bolnavi cronic sau cu dizabilități la Zoo Târgu-Mureș. Vineri ei vor avea gratuități și chiar evenimente speciale dedicate lor.
Este a 5-a oară când Zoo Târgu Mureș găzduiește acest eveniment, care va debuta vineri de la ora 18:00.
Societatea Ornitologică Română anunță reprogramarea evenimentului Noaptea Privighetorilor, din cauza condițiilor meteo nefavorabile prevăzute de prognoza pentru după-amiaza de sâmbătă, 4 iunie.
Astfel, cea de-a 9-a ediție a evenimentului Noaptea Privighetorilor va avea loc vineri, 10 iunie. Clasicul duet dintre muzicieni și păsări va avea loc în Parcul Etnografic Național „Romulus Vuia” din Cluj-Napoca, în secția în aer liber, Tăietura Turcului. Programul evenimentului nu suferă modificări.
Noaptea Privighetorilor 2022 va debuta, de la ora 17:00, cu tururi ornitologice, ateliere pentru copii și o expoziție tematică cu desenele unor specii de păsări realizate de artistul Zsoldos Márton.
De la ora 19:00 ne vom delecta auzul cu un recital instrumental alături de artiștii Bogdan Bohuș (pian), Teodora Buia (vioară), Fodor Lilla (violă), Diana Stir (violoncel) și Sonia Vulturar (vioară).
Programul complet al ediției 2022
17:00 – tururi ghidate de biologii și colaboratorii SOR (ghidaj în limba română și în limba maghiară);
17:00 – ateliere pentru cei mici;
17:00 – expoziție tematică cu desenele unor specii de păsări realizate de artistul Zsoldos Márton;
19:00 – recital instrumental.
Lucrări de: Beethoven, Vaughan Williams, Haydn și Enescu.
Tururile ornitologice, atelierele și concertul sunt gratuite, dar se achită biletul de intrare în Parcul Etnografic Național „Romulus Vuia”.
De 1 Iunie, copiii, alături de părinți și bunici, sunt așteptați de la ora 10:00, la sediul central al Complexului Muzeal „Iulian Antonescu” Bacău, la evenimentul „Japonia departe-aproape de Bacău”.
Evenimentul se va desfășura astfel:
demonstraţie de arte marţiale japoneze
atelier de ikebana
scurtă introducere în lumea haiku-ului, prezentări de carte
prezentări power point, invitaţi şi surprize pe care coordonatorii proiectului au ales să nu le dezvăluie anterior.
Scopul proiectului este acela de dezvoltare a culturii generale şi interesul lor pentru lucurile frumoase cum ar fi artele marţiale japoneze, ikebana, haiku-ul şi multe altele, descoperind în acelaşi timp o lume interesantă şi fascinantă.
Pentru a marca Ziua Unirii, Consiliul Județean Tulcea, Primăria municipiului Tulcea şi Ansamblul Baladele Deltei vor organiza luni, începând cu ora 14:30, în Piaţa Mircea cel Bătrân din centrul oraşului, un spectacol la care vor participa ansamblurile „Doruleţul”, „Băbăianca”, „Danubius”, „Baladele Deltei” şi artiştii Paul Ananie, Andreea Haisan, Gelu Voicu şi Paula Seling.
„Evenimentul se va încheia cu focuri de artificii. Accesul în perimetrul special amenajat se va face în conformitate cu prevederile legale în vigoare referitoare la prevenirea răspândirii virusului SARS-CoV-2”, se specifică în comunicatul Consiliului Județean Tulcea.
Tot luni, Inspectoratul Judeţean de Jandarmi şi Primăria municipiului îi vor premia, la ora 13:00, la sala „Mihail Kogălniceanu” a CJ, cu diplome, certificate şi medalii emise de Şeful Statului Major al Apărării, general-locotenent Daniel Petrescu, şi de Casa Regală a României – ASR Principele Radu, pe voluntarii militari şi civili tulceni care au participat anul trecut la cea de-a VIII-a ediţie a Ştafetei Veteranilor, organizată de Echipa Invictus România.
„Invictus este un proiect de voluntariat care se extinde din mediul militar în cel civil. Este un grup informal de oameni capabili să facă diferenţa, să schimbe, să motiveze şi să inspire. Este, în primul rând, un proiect de educaţie, o luptă împotriva ignoranţei şi o punte între militari şi civili ca oameni. De aceea, strategia Invictus include extinderea proiectelor în parteneriat cu alte asociaţii nonguvernamentale. Invictus România este un ideal prin care sufletul curat este pus în slujba voluntariatului şi a camarazilor, iar ceremonia are rolul de a promova voluntariatul şi de a inspira mulţi oameni să se alăture Ştafetei Veteranilor”, se arată în comunicatul Primăriei municipiului Tulcea.
David Kovács şi Rafaela Fernandez Samodaiev, în vârstă de de 11, respectiv 13 ani, sunt cei doi violonişti care vor concerta vineri în Sala Oglinzilor din sediul Forumului Democrat al Germanilor din România (FDGR), alături de părinţii lor, tot muzicieni, şi de Orchestra de Cameră din Miercurea Ciuc.
„Copiii, prin spiritul tânăr, inocenţa şi talentul lor sunt cei care dau farmec Crăciunului, de aceea, în apropierea sărbătorilor de iarnă, nu ne putem închipui un alt fel de a ne bucura decât ascultându-i pe cei mici şi oferindu-le un prilej prin care ei să strălucească. Este motivul pentru care în fiecare an, de când suntem la Sibiu, organizăm câte un astfel de concert.
Ca artişti, încă de când suntem mici, căutăm sensul drumului pe care l-am ales, satisfacţia şi bucuria pe care le simţim după ce cântăm în public. Dorim să transmitem ceea ce şi noi am primit celor mici, iar noi, părinţii lor, vom cânta alături de ei, pe scenă”, a declarat Makcim Fernandez Samodaiev, unul din co-fondatorii Stagiunii Camerale Florescu-Fernandez & Friends.
Accesul la acest eveniment programat vineri, de la ora 18:00, este gratuit.
În perioada 18-21 august 2021 are loc prima ediţie a evenimentului „Concerte pe Siret”, care se va desfăşura în zona de nord a râului Siret, judeţul Botoşani.
Anul acesta concertele vor avea loc la Casa „George Enescu” din Mihăileni, Conacul Miclescu din Călineşti şi Conacul Moruzi de la Vârfu Câmpului, conform paginii de Facebook dedicate evenimentului.
„”Concerte pe Siret” porneşte cu dorinţa de a deveni un proiect anual, din ce în ce mai amplu ca ofertă culturală, spaţii de desfăşurare, notorietate, tipuri de evenimente şi îşi propune să atragă un public regional, naţional şi din străinătate pentru o dezvoltare durabilă, bazată pe valorile şi patrimoniul material şi imaterial al întregii regiuni. Frumuseţea naturii, diversitatea patrimoniului arhitectural, a tradiţiilor din regiune pot sprijini dezvoltarea zonelor rurale şi plasarea acestora pe harta turistică, economică şi culturală a României”, precizează organizatorii.
Concertele vor fi susţinute de pianista Raluca Ştirbăţ, preşedintele Societăţii Internaţionale „George Enescu” din Viena, iniţiatoarea şi susţinătoarea proiectului de salvare a casei lui George Enescu din Mihăileni, violoncelistul Rudolf Leopold (Austria), soprana Simina Ivan (Austria, România), Outis Quartet, duo-ul violonistic Les Violons d’Ingres şi Fanfara shukar (România).
Un concert special va fi susţinut de tineri solişti, elevi ai colegiilor şi universităţilor de muzică din Iaşi, Timişoara, Bucureşti şi Helsinki. În cadrul proiectului va avea loc proiecţia filmului documentar „Renaşterea Casei Enescu de la Mihăileni”, realizat de regizorul Francisc Mraz.
Concertele sunt dedicate memoriei lui George Enescu, de la a cărui naştere se împlinesc 140 de ani, şi îşi propun să integreze Casa Enescu din Mihăileni în circuitul cultural şi educaţional zonal şi naţional.
În cadrul concertului cameral din 19 august de la Casa Enescu va avea loc şi lansarea albumului discografic George Enescu – Integrala creaţiei pentru violoncel şi pian, apărut la casa de discuri vieneză Paladino music, avându-i ca protagonişti pe Rudolf Leopold şi Raluca Ştirbăţ.
Detalii despre orele desfăşurării concertelor se regăsesc pe site-ul www.propatrimonio.org.
Marți, 29 iunie, Gala Premiilor Gopo sărbătorește cele mai importante realizări ale cinematografiei românești ale anului 2020, desfășurat sub semnul pandemiei de coronavirus. În ciuda dificultăților cu care s-au confruntat, câteva din filmele lansate în cursul anului trecut au avut parte de întâlniri cu spectatorii români, participări la festivaluri de top, nominalizări și premii importante.
Cea de-a XV-a ediție a Galei Premiilor Gopo, al cărei amfitrion este anul acesta actorul Adrian Nicolae, e un prilej de întâlnire și respiro pentru profesioniștii din industrie, care se vor revedea la acest eveniment, desfășurat în aer liber, cu multe emoții pentru toți cei nominalizați.
De la 19:30, pe VOYO, TIFF Unlimited și premiilegopo.ro, îi veți putea vedea pe nominalizații Premiilor Gopo pășind pe covorul roșu alături de profesioniști din industrie, invitați și omagiați în cadrul acestui eveniment, într-un moment special prezentat de Amalia Enache. Înregistrarea va fi difuzată pe 1 iulie, de la ora 20:30 pe PRO Cinema.
Adrian Nicolae, actor de teatru și film, dramaturg, scenarist, MC și talent coach, va fi amfitrionul ceremoniei de decernare a premiilor, care va începe la 20:30. O serie de actori și tineri cineaști au pregătit două parodii regizate de Gabriel Achim și Andrei Huțuleac, la realizarea cărora au contribuit 10 actori, printre care Alex Bogdan și Adrian Nicolae, Gheorghe Ifrim, Cezar Grumăzescu, Diana Cavallioti, Ana Covalciuc și Carmen Florescu.
În cadrul ceremoniei de decernare a Premiilor Gopo vor putea fi urmărite trei momente muzicale speciale pregătite de trupa OM LA LUNĂ, muzicianul și culegătorul de folclor Bogdan M. Simion și violoncelistul Andrei Cavassi.
Printre cei care vor urca pe scenă pentru a acorda premiile celor 21 de categorii de nominalizări la Premiile Gopo 2021 se află actrițele Andreea Grămoșteanu, Cecilia Bârbora, Carmen Ungureanu, Crina Matei, Ioana Pavelescu, Ilinca Hărnuț, Maria Dinulescu, Manuela Hărăbor, Meda Victor, Rodica Lazăr și Roxana Lupu, actorii Alin Panc, Alexandru Pop (Văru Săndel), Bogdan Farcaș, Cosmin Seleși, Eduard Trifa, Lari Giorgescu, Iulian Postelnicu și muzicianul Damian Drăghici.
Cunoscutul actor Costel Constantin va fi distins, în cadrul celei de-a 15-a ediții a Galei Premiilor Gopo, cu Premiul Gopo pentru Întreaga Carieră, iar apreciata scenografă și realizatoare de costume Doina Levintza va fi omagiată cu Premiul pentru Întreaga Activitate. Două premii speciale pentru carierele lor deopotrivă excepționale și îndelungate vor fi acordate criticului de film Magda Mihăilescu și sculptorului machetist Enache Hărăbor.
16 producții românești lansate în cinematografe sau pe platforme VOD în 2020 au fost nominalizate a 21 de categorii, filmele cu cele mai multe nominalizări fiind: „Urma” (12 nominalizări), „Ivana cea groaznică” (12 nominalizări), „Tipografic majuscul” (10 nominalizări), „Acasă” (7 nominalizări) și „5 minute” (7 nominalizări).
Două lungmetraje de ficțiune – „Ivana cea groaznică” (producători: Ada Solomon, Ivana Mladenovic) și „Tipografic majuscul” (producător: Ada Solomon) – și două documentare – „Acasă” (producători: Monica Lăzurean-Gorgan, Ümit Uludağ, Hanka Kastelicova, Ari Matikainen) și „colectiv” (producători: Alexander Nanau, Bianca Oana, Bernard Michaux, Hanka Kastelicova) pentru trofeul acordat celui mai bun film de lungmetraj.
Alexander Nanau („colectiv”), Ivana Mladenovic („Ivana cea groaznică”), Radu Ciorniciuc („Acasă”) și Radu Jude („Tipografic majuscul”) sunt nominalizații categoriei Cea mai bună regie.
La categoria Cea mai bună actriță într-un rol principal, nominalizatele sunt: Diana Cavallioti („5 minute”), Ivana Mladenovic („Ivana cea groaznică”) și Irina Rădulescu („Urma”). Igor Babiac („Dragoste 2. America”), Mihai Călin („5 minute”), Șerban Lazarovici („Tipografic majuscul”) și Teodor Corban („Urma”) concurează la categoria Cel mai bun actor într-un rol principal.
Sursa foto: https://premiilegopo.ro/
Dorian Boguță și Loredana Novak („Urma”), Ivana Mladenovic și Adrian Șchiop („Ivana cea groaznică”), Radu Jude și Gianina Cărbunariu („Tipografic majuscul”) sunt nominalizații categoriei Cel mai bun scenariu.
„Acasă” (r. Radu Ciorniciuc), „Lemn” (r. Monica Lăzurean-Gorgan, Michaela Kirst și Ebba Sinzinger), „Superhombre” (r. Lucian Mircu, Mircea Gherase) și „Totul nu va fi bine” (r. Adrian Pîrvu, Helena Maksyom) concurează pentru Cel mai bun film documentar.
La Premiul Gopo pentru Cele mai bune costume sunt nominalizați Adina Bucur („5 Minute”), Dorin Negrău („Tipografic Majuscul”), Iulia Popescu („Ivana cea Groaznică”) și Mălina Ionescu („Urma”).
Procesul de votare, care implică peste 600 de profesioniști din industria cinematografică, se desfășoară până pe 29 iunie.
Premiul Publicului pentru filmul cu cel mai mare succes de box office va merge anul acesta către „Miami Bici”, regizat de Jesus del Cerro (553.941 spectatori și încasări de 11.610.679 lei).
Camera de Comerţ şi Industrie Maramureş în colaborare cu un centru comercial din Baia Mare organizează în perioada 25 – 27 iunie, prima ediţie a evenimentului AUTO SHOW Maramureş.
Branduri din industria auto sunt invitate să expună cele mai noi modele de autoturisme, dar şi elemente de tunning auto, securitate auto, entertainment multimedia sau alte inovaţii tehnologice.
Acestea vor putea fi cunoscute în detaliu, pe parcursul a trei zile, de către maramureşenii pasionaţi de maşini, de cei care sunt interesaţi să achiziţioneze un autoturism nou, dar şi de publicul larg atras şi interesat de expoziţia AUTO SHOW Maramureş.
Cu respectarea tuturor măsurilor impuse de pandemia de COVID-19, Camera de Comerţ şi Industrie Maramureş îşi propune organizarea unui eveniment auto care să încurajeze promovarea industriei auto, una dintre cele mai afectate de criza coronavirusului.
Agenţii economici din industria auto interesaţi să participe la eveniment pot afla mai multe detalii de pe site-ul ccimm.ro
Turiştii, elevii, studenţii, dar şi localnicii din judeţul Maramureş vor avea posibilitatea să vadă eclipsa parţială de Soare în cadrul unei observaţii organizate în curtea Muzeului de Ştiinţe Astronomice Baia Mare.
Conform reprezentanţilor Muzeului de Ştiinţe Astronomice Baia Mare, eclipsa inelară de Soare, vizibilă în România ca eclipsă parţială se va desfăşura, joi, între orele 10:00 şi 15:00, avându-l ca invitat special pe Cătălin Beldea, jurnalist de ştiinţă şi vânător de eclipse, iar ca invitat de onoare pe Sorin Hotea, astronom coordonator al Societăţii Astronomice Române de Meteori – SARM Sighetul Marmaţiei.
Publicul prezent la Observatorul Astronomic Baia Mare va avea posibilitatea, între orele 13:00 şi 15:00, să observe eclipsa parţială prin teleobiective şi camere speciale puse la dispoziţie de organizatori.
Evenimentul este susţinut de CJ Maramureş în parteneriat cu Muzeul de Ştiinţe Astronomice Baia Mare.
Filarmonica Braşov va susţine pe 23 mai un concert în aer liber, în Poiana Narciselor din comuna Şercaia. Sccopul concertului este de a atrage atenţia asupra importanţei protejării acestei zone.
Evenimentul a fost intitulat „Ia cu Tine doar Muzica, Lasă Narcisele în Poiană” şi va include un recital al 4Tune Quartet compus din Roxana Barsan (vioara I), Corina Tofănel (vioara a II-a), Simona Gurău (violă) şi Alexandra Enache (violoncel), cunoscut pentru interpretarea clasică a unor piese din repertoriul pop-rock din anii ’60 şi până astăzi.
„Avem în jurul nostru foarte multe locuri minunate, pe care ar trebui să le preţuim şi să le protejăm pentru a ne asigura că şi generaţiile viitoare se vor bucura de ele. Poiana Narciselor este unul din acele locuri.
De aceea, dorim să le oferim vizitatorilor poienii o experienţă deosebită, pentru a-i încuraja să ia cu ei amintiri plăcute, nu flori. Mai mult, eu cred că Filarmonica Braşov este o parte activă a comunităţii braşovene şi din acest motiv vrem să fim implicaţi în diverse cauze comunitare”, a declarat managerul Filarmonicii Braşov, Ioan-Dragoş Dimitriu.
Un eveniment de iarnă unic în Europa, potrivit organizatorilor, va avea loc pe 17 ianuarie, pe pârtia Buscat din staţiunea clujeană Băişoara, în cadrul căruia vor avea loc, printre altele, curse distractive pe schiuri, tras cu arcul, aruncare de bulgări de zăpadă şi mers cu spatele.
„World Snow Day. Un eveniment unic în Apuseni! În prima lună din an, judeţul Cluj este gazda unui eveniment internaţional unic şi inedit în Europa. Practic, toţi iubitorii sporturilor de iarnă, chiar şi cei care NU au experienţă, sunt invitaţi duminică, 17 ianuarie, la ‘celebrarea’ zăpezii, în cadrul resortului Buscat, din staţiunea Băişoara”, se arată într-un comunicat trimis de organizatori.
Cei care se înscriu şi vor participa la World Snow Day vor beneficia de cursuri gratuite de schi sau snowboard şi vor fi instruiţi de antrenori experimentaţi.
„De asemenea, tot în cadrul evenimentului organizat în parteneriat cu Federaţia Internaţională de Schi, va exista şi o mică competiţie: Fun Race. Va fi o cursă distractivă pe schiuri, cu elemente surpriză precum: staţia de tras cu arcul, aruncatul bulgărilor, mersul cu spatele şi multe alte surprize. Iar cei mai buni vor primi premii din partea organizatorilor”, se mai artă în comunicat.
„Scopul evenimentului este de a atrage cât mai mulţi copii/tineri către sporturile de iarnă, de a descoperi tainele acestor activităţi fizice. De altfel, pe viitor, planul nostru este să facem o şcoala de schi în Băişoara/Buscat, pentru că zona are un potenţial turistic neexploatat la maxim”, a declarat managerul Asociaţiei Napoca Trio, Bogdan Andreica, organizatorul evenimentului.
Universitatea „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca va organiza, în această seară, evenimentul „Sărbători de iarnă la UBB”, care va fi transmis şi online.
„Universitatea „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca doreşte să încheie anul 2020 într-o notă optimistă, printr-un eveniment special intitulat „Sărbători de iarnă la UBB”.
Evenimentul va fi deschis cu un calup de colinde interpretate de corul Ligii Studenţilor UBB, urmat de prezentarea cu tema „Psihologia în pandemie: cum să avem sărbători fericite în pandemie?”, susţinută de rectorul UBB, prof. univ. dr. Daniel David, iar finalul va fi marcat printr-un nou calup de colinde”, se arată într-un comunicat trimis, miercuri, de UBB.
Evenimentul va fi transmis pe conturile de Facebook şi Youtube ale UBB de la ora 18:00.
Asociaţia culturală „Romantic Art” în asociere cu Primăria şi Consiliul Local Suceava, organizează în perioada 27 – 28 noiembrie Festivalul Naţional de Interpretare Muzicală „Rampa de lansare”, la care participă peste 150 de concurenţi din Suceava şi din ţară.
Într-un comunicat remis se arată că festivalul, aflat la prima ediţie, se va desfăşura pe patru secţiuni, respectiv Muzică Instrumentală Cultă, Muzică Populară Instrumentală, Muzică Populară Vocală şi Muzică Uşoară Vocală.
Potrivit organizatorilor, juriul festivalului – concurs, compus din nume prestigioase din domeniul muzicii şi a culturii româneşti, se va întruni în sala teatrului pentru a urmări proiecţiile video trimise de concurenţi, iar criteriile de jurizare vor fi în funcţie de intonaţie, dicţie, ritmicitate, frazare, nuanţare, tehnică de execuţie, mişcare scenică, vestimentaţie, şi atitudine.
Sursa foto: Concurs de Interpretare Muzicala „Rampa de Lansare”/Facebook
Din juriu fac parte Claudiu Bulete – compozitor (preşedinte juriu), Tudor Turcu – interpret muzică uşoară, Silvia Semeniuc – interpret de muzică populară, realizator emisiuni TV, Delia Stoian Ieremie – interpret muzică populară, conf. univ. dr. la Academia de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj Napoca, Leonard Zamă – instrumentist, rapsod popular sucevean, Mihaela Loredana Gârlea – interpret muzică uşoară – jazz, lector univ. dr. la Universitatea de Arte „George Enescu” din Iaşi, Cristian Gârlea – muzician, pianist, C.D.A. în cadrul Academiei de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj Napoca – extensia Piatra Neamţ, Florin Fodor – muzician, conf. univ. dr. la Universitatea de Arte „George Enescu” din Iaşi, Andrei Morar – profesor de muzică, director festival.
Echipa tehnică va transmite în direct, pe 27 noiembrie, între orele 10:00 – 21:00 prestaţiile concurenţilor, pe pagina de Facebook a festivalului. Pe 28 noiembrie, la ora 12:00 va avea loc premierea şi susţinerea celor şase recitaluri ale artiştilor din juriu.
Toţi concurenţii vor fi premiaţi, iar trofeele şi diplomele vor fi distribuite după terminarea evenimentului prin poştă fiecărui participant.
Aproape 70 de tineri pianişti din România şi alte patru ţări vor participa, în perioada 29 octombrie – 1 noiembrie, la „Constanţa International Competition – Festival for Young Pianists”, competiţie finanţată de Primăria Constanţa, care se va desfăşura online, a informat, miercuri, administraţia locală.
„Cea de-a treia ediţie a concursului se va desfăşura online în perioada 29 octombrie – 1 noiembrie 2020. 67 de tineri şi talentaţi artişti pianişti din Franţa, Ukraina, Azerbaijan, Republica Moldova dar şi din mai multe oraşe din România se vor întrece pe scena virtuală a competiţiei”, reiese dintr-un comunicat de presă transmis de Primăria Constanţa.
„Constanta International Competition – Festival for Young Pianists” va avea loc într-o singură etapă, pe următoarele grupe de vârstă: 7-9 ani, 10-12 ani, 13-15 ani, 16-18 ani, 19-28 ani.
Tinerii artişti instrumentişti vor avea ocazia să-şi exprime talentul într-o competiţie de înalt nivel şi performanţă pianistică. Juriul concursului este alcătuit din personalităţi artistice şi pedagogice din România şi din străinătate: Verona Maier, Toma Popovici, Thomas Böckheler, Boldizsár Csicky, Daniel Goiţi, Alina Deleanu, Daniela Vlădescu.
Se vor acorda, pentru toate categoriile de vârstă, premii constând în bani, diplome şi recitaluri pe scena Teatrului de Operă şi Balet „Oleg Danovski” din Constanţa, la Muzeul Municipiului Bucureşti – Palatul Şuţu sau la Centrul Cultural Palatele Brâncoveneşti – Mogoşoaia.
În perioada 25 – 27 octombrie 2019 vă invităm la Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”, la Târgul de Sfântul Dumitru – eveniment de tradiție ce reface atmosfera târgurilor din satul de altădată, târguri care aveau loc în zilele marcate de sărbătorile Sfinților cinstiți de Biserică și de sat la date fixe.
Anul 2019 a fost decretat de Biserica Ortodoxă Română drept Anul omagial al satului românesc (al preoţilor, învăţătorilor şi primarilor gospodari). De aceea ediția din acest an este dedicată acestor intelectuali ai satului, îndrumători ai comunității și se înscrie în dezideratele programului Patriarhiei Române, accentuând atmosfera de mare sărbătoare prilejuită de celebrarea Sfântului Mare Mucenic Dimitrie, Izvorâtorul de Mir, care este și ocrotitorul Muzeului Național al Satului „Dimitrie Gusti”. Program
În acest sfârşit de săptămână, pe 25, 26 și 27 octombrie la Muzeul Satului, „satul satelor”, cum îl numea chiar fondatorul său, sunteţi aşteptaţi pentru a participa la un program bogat din care vă dezvăluim doar câteva repere pentru a vă convinge că merită să petreceți o zi în lumina de toamnă specială, la Muzeul Satului de la Șosea (Șos. Kiseleff nr. 28-30).
Din programul târgului: Festivalul-concurs Naţional de Muzică Bisericească „Lăudaţi pe Domnul!”, organizat de Patriarhia Română, în parteneriat cu Muzeul Satului; Nunta din Oaş, reconstituită cu fast de Ansamblul Folcloric Naţional Transilvania, Baia Mare, jud. Maramureş, Director – Iuliana Dăncuş; muzică religioasă interpretată de Grupul Psaltic Tronos al Patriarhiei Române, coordonat de arhidiaconul Mihail Bucă.
Duminică, 27 octombrie 2010, cu ocazia pomenirii Sfântului Dimitrie Basarabov, ocrotitorul Bucureștiului, va avea loc Sfânta Liturghie la Biserica Turea din Satul Nou (zona sud a muzeului). La fel ca în vremurile de odinioară, vom avea după slujbă o șezătoare la care vor participa reprezentanții comunității din Avrig, jud. Sibiu și Ansamblul folcloric Purtata Avrigului.
Gelu Voicu și Ansamblul Teleormanul, urmați de ansambluri aparținând minorităților germane și grecești, precum și ansambluri din orașele Shumen și Varna din Bulgaria, vor anima atmosfera de târg.
Ziua se va încheia cu muzică de jazz susținută de Grupul Ploieşti Jazz Trio – al Filarmonicii Paul Constantinescu din Ploieşti.
În fiecare zi a evenimentului vor avea loc ateliere de creație pentru copii, părinți și bunici, în limita a 10 locuri pentru fiecare atelier, prin care vizitatorii pot face cunoștință cu tainele meșteșugurilor populare. Înscrierile se pot face la adresa de mail programe.culturale@muzeul-satului.ro
Produse din gastronomia tradițională și produse bio vor putea fi cumpărate din târg – colaci, cozonaci, pâine cu maia, miere și produse apicole, vin, bragă, conserve de toamnă – murături, zacuscă, dulceaţă, flori.
Vă invităm, așadar, la târg, să vă bucurați de trei zile de sărbătoare în cel mai vizitat muzeu al României, care va reface, pentru oaspeții noștri, atmosfera târgurilor de altădată.
Cea de-a VIII-a ediție a evenimentului „Zilele Palatului Cultural” se va desfășura la Reșița în intervalul 12 – 15 septembrie 2019.
Preşedintele Asociaţiei Culturale Reşiţa Română, Nicolae Plujar, însoţit de vicepreşedintele, Aurică Ion Borobar, au prezentat programul acestei ediţii, într-o conferință de presă.
Ciclul de manifestări va debuta la Palatul Cultural joi, 12 septembrie la ora 11:00, cu o Masă Rotundă – „Centenarul bănăţean 100 de ani de la intrarea trupelor române în Banat”, şi va continua de la ora 18:00 cu o expoziţie de fotografie In Memoriam N.D. Vlădulescu, semnată de Matei Mircioane, un spectacol de muzică şi poezie în amintirea regretatului om de cultură cărăşean, un recital de muzică folk, iar prima seară se va încheia cu un concert de muzică corală.
Cea de-a două seară a evenimentului cultural va debuta la ora 19:00 pe scena Palatului Cultural cu un spectacol folcloric al Ansamblului „Bârzava” alături de soliştii vocali Camelia Ceocu şi Nicolae Duţ, şi al Ansamblului „Semenicul” alături de „Virtuozii Semenicului”, conduşi de Petrică Viţa şi soliştii Ramona Viţa, Denisa Tanigoi şi Antonia Franţ.
Sâmbătă, de la ora 17:00 pe scena Palatului Cultural, vor evolua Fanfarele Societăţilor Culturale „Mihai Eminescu” din Coştei, „Ion Bălan” din Iablanca, „George Coşbuc” din Voievodinţi şi „rogresul” din Vlaicovăţ, alături de grupul vocal şi de dansuri al Societăţii Culturale „Mihai Eminescu” din Coştei.
Pe scenă vor evolua şi Ansamblul folcloric „Datina Cărăşană” al Sindicatului din învăţământul Preuniversitar Caraş-Severin în coregrafia lui Ion Ghiaur şi a Icăi Laţcu, cu soliştii vocali Nina Cozîltea şi Ştefan Isac, precum şi Fanfarele „Doinitorii Caraşului” din Mercina şi „Chera Ilie Iucu” din Lăpuşnicul Mare.
Maratonul cultural se va încheia duminică, 15 septembrie în Centrul Civic al municipiului Reşiţa când, de la ora 19:00, Timişoara Big Band a Orchestrei filarmonicii va susţine un concert extraordinar.
Toate evenimentele se vor desfăşura conform programului, existând varianta de rezervă, pentru cele planificate în aer liber să se desfăşoare în Palatul Cultural, în caz de condiţii climatice nefavorabile!
Canotcile Rowmania au oferit un adevărat spectacol pe lacul Bled, unde s-au întrecut în competiții de vâslit membrii misiunilor diplomatice din Slovenia, elevi ai școlilor din Bled, sportivi de la Centrul Bled Rowing și vizitatori ai frumosului oraș sloven.
“Vâslim în aceeași barcă europeană. Sub egida Președinției romane a Consiliului UE, celebrăm la Bled dragostea de apă și de natură, pe care o avem atât noi, românii, cât și slovenii. Sunt valori împărtășite în toată Europa; suntem bucuroși și mândri că, mulțumită competiției Rowmania, am arătat cât de mult contribuie o personalitate de anvergura lui Ivan Patzaichin la promovarea proiectelor de mediu”, a susținut cu această ocazie Anton Niculescu, ambasadorul României în Republica Slovenia.
“Am învățat foarte multe de la felul în care Bled își protejează apele și modul in care este îngrijit și <<exploatat>> acest lac minunat, pentru a ridica profilul orașului”, a spus Ivan Patzaichin.
Inițiativa realizării acestui eveniment îi aparține Ambasadei României în Republica Slovenia, care și-a propus să marcheze Președinția României la Consiliul UE cu o acțiune care să scoată în evidență valori comune pentru Slovenia și România, respectiv bogăția patrimoniului natural și grija pentru patrimoniul hidrografic.
Competiția, la care au participat 9 echipe, a avut loc sâmbătă, pe 18 mai 2019, pe lacul Bled, la centrul Bled Rowing, care va găzdui anul viitor Campionatul Mondial de Canotaj.
Evenimentul s-a bucurat de o largă participare a corpului diplomatic acreditat în R. Slovenia, inclusiv a Șefului Reprezentanței Comisiei Europene în Slovenia, Zoran Stančič, precum și de cea a tinerilor sportivi, turiștilor și localnicilor din Bled.
După premierea câștigătorilor, participanții s-au bucurat de borșul pescăresc gătit la ceaun pe malul lacului, după o rețetă tradițională românească, replicată cu succes de restaurantul Spica, deținut de un fost campion mondial la cantoj, Janez Klemenčič.
Conferința „Choose your future: În ce Europă vrei să trăiești?”
Publicat de Camelia Teodosiu,
19 aprilie 2019, 11:28 / actualizat: 24 aprilie 2019, 13:06
Conferința „Choose your future: În ce Europă vrei să trăiești?” a încheiat aseară, în capitală, seria de evenimente „EU’re here to stay”, organizate de Biroul Parlamentului European din România în șase orașe: Iași, Cluj Napoca, Oradea, Brașov, Craiova și București.
Ca și în celelalte orașe, cei prezenţi au putut afla mai multe detalii despre campania de promovare a importanței participării la alegerile europene din 26 mai, #DeDataAstaVotez și despre feluri în care putem decide cum va fi #ViitorulEuropei. O campanie pentru toți cei care înțeleg că Uniunea Europeană are istoria și experiența unui puternic vector economic și politic, cu o declarație de mare impact – Eu’re Here To Stay.
Invitați la eveniment, Cornel Amariei, Paula Herlo, Andrei Tudor și Tedy Necula au vorbit despre dorința de a trăi într-o lume mai bună, o Românie mai bună, o Europă mai bună, despre cum putem lupta pentru valorile în care credem… Și au făcut-o într-un mod personal, creativ, cu multă inspirație venită din suflet.
Cornel Amariei – „Românii sunt incredibil de creativi.”
În vârstă de 24 de ani, a fost inclus în ediţia din 2018 a topului celor mai remarcabili tineri din lume, fiind primul român care primeşte această distincţie. Forbes USA spune despre el că este unul dintre cei mai influenţi 30 de tineri din Europa, si a fost inclus într-un alt club select: 100 de tineri vizionari care ar putea contura un viitor mai bun pentru omenire. De profesie inginer, Cornel este cunoscut pentru inventarea dispozitivului Lumen, un sistem de asistență pentru persoanele cu deficiențe de vedere care le ajută să-și regăsească percepția vizuală.
Paula Herlo – Ne motivează să spunem ”România, te iubesc!”
Producător și corespondent senior al emisiunii “România, te iubesc!”, care oferă în fiecare duminică anchete jurnalistice excepționale privind aspecte critice ale societății românești. Lucrează la Știrile ProTV din 1998 și este unul dintre cei mai apreciați jurnaliști, implicându-se în numeroase proiecte si cauze care au dus la salvarea de vieți omenești. Devotamentul cu care a realizat și coordonat campania „Tu știi ce mai face copilul tău?” i-a adus în anul 2008, la New York, mult-râvnitul premiu Emmy la categoria Outstanding News.
Andrei Tudor – ”un copil face performanță din plăcere, nu împins de la spate.”
La doar 10 ani, Andrei este pasionat de robotică și știință și a participat deja la numeroase competiții naționale și internaționale cu invenția sa: o nouă modalitate de identificare a pietonilor și bicicliștilor în situații de vizibilitate scăzută. Își construiește și își programează singur roboții cu care participă în competiții, iar idolii săi sunt Nikola Tesla și Elon Musk.
Tedy Necula – ”Pe drumuri șerpuite, învățăm mai bine să facem alegeri.”
La 30 de ani, Tedy este un regizor recunoscut la nivel internațional. Povestea sa de viață este însă mai captivantă decât oricare dintre peliculele pe care le-a creat până acum. Este un învingător în ciuda tuturor greutăților: a rămas orfan de mamă de la vârsta de 5 ani si suferă de la naștere de o formă de paralizie care îi afectează mâinile și picioarele. Cu toate acestea, a trecut peste greutăți, și-a învins condiția și a devenit unul dintre cei mai cunoscuți povestitori ale tainelor cinematografiei.
Tedy a urcat pe scenă și, recitând poezia Simetrie, a lui Marin Sorescu, a intrat în rolul mentorului care este de părere că ”noi alegem ce vrem să vedem”:
Mergeam așa, Când deodată în fața mea, S-au desfăcut doua drumuri : Unul la dreapta, Și altul la stânga, După toate regulile simetriei.
Am stat, Am făcut ochii mici, Mi-am țuguiat buzele, Am tușit, Și-am luat-o pe cel din dreapta (Exact cel care nu trebuia, După cum s-a dovedit după aceea).
Am mers pe el cum am mers, De prisos să mai dau amănunte. Și după aceea în fața mea s-au căscat două Prăpăstii : Una la dreapta Alta la stanga. M-am aruncat în cea din stânga, Fără măcar să clipesc, fără măcar să-mi fac vânt, Grămada cu mine în cea din stânga, Care, vai, nu era cea căptușită cu puf! Târâș, m-am urnit mai departe. M-am târât ce m-am târât, Și deodată în fața mea S-au deschis larg două drumuri. „V-arăt eu vouă !” – mi-am zis – Și-am apucat-o tot pe cel din stânga, În vrăjmășie. Greșit, foarte greșit, cel din dreapta era Adevăratul, adevăratul, marele drum, cică. Și la prima răscruce M-am dăruit cu toata ființa Celui din dreapta. Tot așa, Celălalt trebuia acum, celălalt… Acum merindea îmi e pe sfârșite, Toiagul din mână mi-a-mbătrânit, Nu mai dau din el muguri, Să stau la umbra lor Când m-apucă disperarea. Ciolanele mi s-au tocit de pietre, Scârțâie și mârâie împotrivă-mi, C-am ținut-o tot într-o greșeala…
Și iată în fața mea iar se cască Două ceruri : Unul în dreapta. Altul la stânga.
Academia Română va încheia marți, 16 aprilie 2019, un acord de parteneriat cu Asociația Municipiilor din România. Documentul va fi semnat de acad. Ioan-Aurel Pop, președintele Academiei Române, și Robert Negoiță, președintele Asociației Municipiilor din România. Evenimentul va avea loc la Clubul Academicienilor din Calea Victoriei nr. 125, începând cu ora 12, în prezența presei.
La întâlnirea de semnare a parteneriatului vor participa Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca, Gheorghe Falcă, primarul municipiului Arad, Decebal Făgădău, primarul municipiului Constanța, Ilie Bolojan, primarul municipiului Oradea, Mircia Gutău, primarul municipiului Râmnicu Vâlcea, Constantin Toma, primarul municipiului Buzău, Ionuț Pucheanu, primarul municipiului Galați, și alți membri din conducerea Asociației Municipiilor din România.
Acordul se încheie pe o perioadă de cinci ani și are în vedere efectuarea în colaborare a unor studii, analize și cercetări comparate privind accesul cetățenilor la cultură, educație și tehnologie, promovarea și susținerea unor inițiative de îmbunătățire a cadrului legislativ în domeniul administrației publice, educației, cercetării și dezvoltării tehnologice, precum și realizarea de programe și proiecte în comun.
Azi, 11 aprilie, la Oradea, are loc dezbaterea EU’re here to stay: Obiective europene, acțiune locală – Orașe creative și durabile.
Evenimentul este organizat de Biroul Parlamentului European în România și face parte din seria de întâlniri și dezbateri organizate în contextul campaniei de promovare a importanței participării la vot la alegerile europene din 26 mai 2019.
Temele abordate în cadrul dezbaterilorîn care sunt invitaţi experţi sunt:
Implicarea cetățenilor în dezvoltarea comunității și a orașelor;
Cum se pot implica companiile mici și mijlocii în susținerea acestor măsuri și cum le pot ajuta să se dezvolte;
Implicațiile planificării urbane pentru cetățeni și mediul de afaceri;
Smart Campus – tehnologii inteligente în folosul mediului academic și al studenților pentru creșterea competitivității și îmbunătățirea experienței studenților ;
Cum vor arăta orașele viitorului? Cât de ”inteligentă” poate să devină România? Care sunt exemplele de succes și care sunt soluțiile pentru prezent și viitor?
Beneficiile pe care le au autoritățile, companiile și cetățenii de pe urma politicilor de dezvoltare durabilă.
Evenimentul, moderat de jurnalistul Dan Cărbunaru, Director al platformei multimedia Calea Europeană, îi are ca invitaţi pe:
Mircea MĂLAN, Viceprimar al Municipiului Oradea
Prof. univ. dr. Habil. Constantin BUNGĂU, Rector Universitatea din Oradea
Sorin CONSTANTIN, fondator și președinte Fundația Comunitară Oradea
Alina SILAGHI, director Agenția de Dezvoltare Locală Oradea
Călătorie în lumea dreptului internațional umanitar cu Young Ambassadors Forum 2019
Publicat de Camelia Teodosiu,
26 martie 2019, 13:30 / actualizat: 27 martie 2019, 9:36
ONG-UL studențesc Voluntari pentru Idei și Proiecte (VIP România) derulează în perioada 20-25 mai 2019, în limba engleză, proiectul Young Ambassadors Forum 2019 (YAF), aflat sub umbrela organizațională a comunității International Affairs.
Ediția de anul acesta intitulată “Defending and being defended in the 21st century: Freedom as the supremacy of human rights”, propune o serie de conferințe, training-uri, workshop-uri și simulări referitoare la crizele umanitare globale inerente dinamicii globale a secolului al XXI-lea. Proiectul are drept scop informarea și familiarizarea celor 40 de participanți, atât din România, cât și din afara țării, cu ansamblul tematic propus.
Young Ambassadors Forum 2019 (YAF) propune imersarea tinerilor pasionați de cadrul politic actual în problematica dreptului internațional umanitar și a advocacy-ului, într-un context multicultural. Astfel, toate cele șase zile de proiect vor oferi participanților o serie de activități, conferințe, work-shop-uri, seri de socializare și vizite de studiu, printre care se numără: diverse simulări care să antreneze atât cunoștințele de drept internațional umanitar ale participantilor, cât și creativitatea lor în raport cu fluiditatea domeniului abordat, training-uri variate și workshop-uri facilitate de Crucea Roșie Română, un panel dinamic ce se va bucura de prezența confirmată, până la acest moment, a Excelenței Sale Dl. Søren JENSEN Ambasador al Danemarcei în România, Excelența Sa Dl. Arthur den HARTOG – Director adjunct al Delegaţiei Ambasadei Olandei în România, Excelența Sa Dl. Manuel Larrotcha PARADA – Ambasador al Spaniei în România și Excelența Sa Dl. Valery I. KUZMIN – Ambasador al Federației Ruse în România.
Cu atât mai mult, participanții YAF vor experimenta și o activitate de tip Living Library susținută de către Delegații de Tineret ai României la a Organizația Națiunilor Unite și Uniunea Europeană, antrenând astfel dimensiunea de tineret activă inclusiv pe scena teatrului dreptului umanitar, dar și un World Café, unde le vor fi prezentate diferite perspective asupra advocacy-ului și a muncii pe teren de către Elena Navy – fost militar în Afghanistan – Raluca Negulescu Balaci – Directorul Executiv al Policy Center for Roma and Minorities, precum și multi alți invitați de renume.
Deschiderea evenimentului va avea loc pe 20 mai în cadrul Ministerului Afacerilor Externe, instituție publică sub patronajul căreia se află comunitatea International Affairs, urmând ca, în restul zilelor, să se desfășoare în diferite spații special amenajate pentru cerințele proiectului.
Tinerii cu vârsta între 18 și 25 de ani sunt așteptați să aplice pentru această oportunitate unică în România până pe 19 aprilie.
Pentru a afla mai multe detalii, puteți accesa paginile de Facebook și Instagram ale proiectului: https://bit.ly/2QPJJMq respectiv https://bit.ly/2Hsg4c8, precum şi site-ul comunității International Affairs: https://bit.ly/2THL9z6
14 noiembrie 2018 marcheză deschiderea celei de-a XXV-a ediţii a Târgului Internaţional de Carte Gaudeamus.
Evenimentul se desfăşoară în acest an sub înaltul patronaj al Guvernului, şi stă sub semnul mai multor aniversări: Centenarul Marii Uniri şi al finalului Primului Război Mondial, 90 de ani de la prima transmisiune a Radio România, unul dintre cele mai vechi posturi de radio din Europa, şi 25 de ediţii ale Târgului Gaudeamus. Preşedintele de onoare al ediţiei va fi acad. Ioan Aurel Pop, preşedintele Academiei Române. Tema centrală a acestei ediţii – „România Centenar” – va fi ilustrată prin intermediul unui stand generos, amenajat şi gestionat de Primăria Municipiului Bucureşti, prin Muzeul Naţional al Literaturii Române şi Muzeul Municipiului Bucureşti, şi printr-un program de evenimente speciale, dedicate acestui moment istoric.
Tema centrală a acestei ediţii – România Centenar – va fi ilustrată prin intermediul unui stand generos, amenajat şi gestionat de Primăria Municipiului Bucureşti, prin Muzeul Naţional al Literaturii Române şi Muzeul Municipiului Bucureşti, şi printr-un program de evenimente speciale, dedicate acestui moment istoric.
Ediţia cu numărul 25 a Târgului Internaţional Gaudeamus, eveniment organizat de Radio România, iniţiat în urmă cu un sfert de veac, va avea loc în perioada 14 – 18 noiembrie, în Pavilionul Central Romexpo. Deschiderea oficială a târgului va avea loc miercuri, 14 noiembrie, la ora 12:00.
Potrivit Preşedintelui Director General al SRR, Georgică Severin, evenimentul se desfăşoară în acest an sub înaltul patronaj al guvernului, într-un context aniversar greu de egalat: Centenarul Marii Uniri şi al finalului Primului Război Mondial, 90 de ani de la prima transmisiune a Radio România, unul dintre cele mai vechi posturi de radio din Europa, şi 25 de ediţii ale Târgului Gaudeamus.
„Anul acesta nu am vrut să avem un invitat de onoare în sensul obişnuit; ne-am dorit ca toată activitatea să se concentreze în jurul acestui eveniment, a Centenarului. Nu putem să spunem că România este invitatul de onoare în România, dar am schimbat puţin paradigma. Am avut această discuţie încă de anul trecut cu colegii, ce vom face. Şi tuturor ni s-a părut normal ca anul acesta să ne concentrăm şi să dăm posibilitatea culturii române să se manifeste şi să fie nu invitat, ci vedetă. Anul acesta, vedeta este România – cel puţin, asta îmi place să cred”, a spus Georgică Severin, ieri, în cadrul conferinţei de presă desfăşurate la Sala Radio.
Cel mai citit târg de carte, de la cel mai ascultat radio, Târgul Internaţional Gaudeamus, de peste douăzeci de ani un reper solid şi constant al pieţei de carte din România, este principala componentă a Programului Lectura, proiect de anvergură naţională iniţiat de Radio România în 1994 cu scopul de a susţine cultura naţională prin evenimente expoziţionale dedicate cărţii şi educaţiei. Palmaresul acestor 24 de ani puşi în slujba cărţii numără 109 târguri organizate în întreaga ţară (inclusiv ediţia curentă), peste 2.900.000 de vizitatori, circa 12.600 de manifestări organizate în acest cadru şi aduce astfel Radio România, singurul post de radio din lume care derulează un astfel de proiect cultural, în postura de lider naţional în domeniu.
Tema centrală a ediţiei este România Centenar şi va fi ilustrată prin intermediul unui stand reprezentativ, care va găzdui o colecţie de circa 600 de volume dedicate acestui moment istoric şi circa 50 de evenimente (lansări şi prezentări de carte, dezbateri, proiecţii de film, lecturi publice). Standul România Centenar, organizat de Primăria Municipiului Bucureşti prin Muzeul Naţional al Literaturii Române şi Muzeul Municipiului Bucureşti, va oferi publicului un excelent prilej de a se întâlni şi dialoga cu câţiva dintre cei mai apreciaţi scriitori, critici literari şi istorici români ai momentului.
Preşedintele de onoare al ediţiei este acad. Ioan – Aurel Pop, Preşedintele Academiei Române.
Ce propune Gaudeamus 2018:
– peste 300 de expozanţi – un nucleu puternic şi bine definit de edituri româneşti cu tradiţie, instituţii de învăţământ, difuzori de carte şi publicaţii, producători şi distribuitori de jocuri educaţionale, asociaţii profesionale şi organizaţii active în domeniile cultură şi educaţie, prezente an de an la Gaudeamus, cărora li se adaugă numeroşi participanţi în premieră;
– circa 900 deevenimente editoriale şi profesionale, care se vor desfăşura la standurile expozanţilor, la standul România Centenar şi în spaţiile special amenajate de către organizator în incintă (Sala Cupola, Bursa de Contacte, Ceainăria Bernschutz – Gaudeamus şi Salonul de Carte pentru Copii Ion Creangă, Sala Mircea Sântimbreanu).
– expoziţia Gaudeamus 25, amenajată cu sprijinul BRD Groupe Société Générale şi Display Group, care, prin imagine şi cuvânt, vorbeşte despre naşterea, evoluţia şi maturizarea celui mai îndrăgit eveniment dedicat cărţii, din ţara noastră.
Programul de vizitare a târgului este zilnic între orele 10:00 şi 20:00. Accesul publicului se va face pe baza biletelor (în valoare de 5 lei) şi a abonamentelor de intrare (în valoare de 10 lei, valabile pentru toată perioada), care vor constitui totodată şi suportul pentru Tombola Gaudeamus. Ca şi la ediţiile precedente însă, numeroase categorii de public vor beneficia de acces gratuit: preşcolarii, elevii, studenţii, cadrele didactice, alţi profesionişti din domeniile editorial-educaţional, jurnaliştii, pensionarii, persoanele cu dizabilităţi şi însoţitorii acestora, grupurile organizate, sunt cei care pot intra în târg fără plata biletului sau a abonamentului, pe baza documentelor specifice fiecărei categorii.
Tombola Gaudeamus, derulată într-o formulă inedită – câte o extragere la fiecare 90 de minute, pe baza biletelor şi a abonamentelor de intrare, va avea în acest an zeci de premii extrem de atractive:
10 eBook reader, oferite de BRD Groupe Société Générale;
10 vouchere în valoare de câte 300 de lei, oferite de Optiplaza;
8 vouchere în valoare de câte 300 de lei, oferite de Emex;
pachete de accesorii pentru echipamente multimedia, oferite de InfoTouch Systems;
vouchere foto-carte CEWE;
echipamente sportive oferite de sportpartner.ro;
echipamente multimedia oferite de Hidroprotect.
Ziarul târgului va fi realizat de către o echipă redacţională de la publicaţia Caţavencii.
Premiile Târgului Internaţional Gaudeamus 2018 vor fi decernate duminică, 18 noiembrie, la ora 14:00:
– Trofeele Gaudeamus (pentru trei dintre expozanţi) şi Cea mai râvnită carte a târgului (premii acordate pe baza Votului Publicului);
– Trofeul Presei Mircea Sântimbreanu, pe secţiunile publicaţii print, radio, TV, online (premii acordate pe baza Votului Publicului) şi agenţii de presă (pe baza monitorizării efectuate de Agenţia de presă RADOR) – decernat jurnaliştilor acreditaţi care vor reflecta derularea târgului;
– Premiul de excelenţă, acordat de Radio România uneia din editurile prezente la târg şi destinat finanţării totale sau parţiale a unui proiect editorial de importanţă naţională, cu ecouri internaţionale;
– Premiile pentru traducere Antoaneta Ralian, acordate pentru doi traducători, în şi din limba română;
– Premiul Educaţia, acordat uneia dintre instituţiile de învăţământ prezente la târg;
– Premiul Miss Lectura, acordat de organizatori celei mai frumoase vizitatoare iubitoare de carte.
Eveniment organizat de Radio România. Proiect cultural susţinut de Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale. Sponsor principal: BRD Groupe Société Générale. Parteneri: Camerele de Comerţ şi Industrie din România şi Romexpo, Primăria Municipiului Bucureşti, Muzeul Naţional al Literaturii Române şi Muzeul Municipiului Bucureşti, Display Group. Sponsori: CEWE România, Treasure&Co, 7Last Muse, InfoTouch Systems, Bernschutz&Co, Asociaţia Lions Club Millennium, Optiplaza, Emex, sportpartner.ro, IndECO Grup, Perla Harghitei, Hidroprotect. Parteneri media: TVR, Agenţia de carte, Caţavencii, Media Trust
Alte informaţii, la Secretariatul Gaudeamus. Persoană de contact: Connie Chifor (tel. 0745.109.649, e-mail connie@gaudeamus.ro).
Muzica Unei Generaţii Perene – ALIN OPREA – Talisman
Publicat de Bogdan Dragomir,
20 noiembrie 2016, 12:08 / actualizat: 22 iunie 2023, 9:52
Bună ziua, cu drag tuturor celor care parcurg aceste rânduri şi ascultă muzica de suflet a compozitorului şi interpretului Alin Oprea, aniversat astăzi la Radio România Regional – Muzica Unei Generaţii Perene, membru fondator, împreună cu Tavi Colen, al formaţiei TALISMAN!
Talisman – Atât de singur (muz. şi vers. Alin Oprea), o prod. 1998 Intercont Music.
Alin Oprea s-a născut la Turda pe data de 20 noiembrie 1971 şi este semnatar al majorităţii compoziţiilor grupului Talisman. Solistul a studiat vioara şi pianul la Şcoala de Muzică din Cluj iar de la vârsta de 15 ani a cântat în trupele rock „Alpha Rock”, „Compact”, “Sin” din Cluj şi „Sfinx Experience” din Bucureşti. A absolvit, în 1995, Facultatea de Drept din Bucureşti.
Formaţia Talisman s-a înfiinţat pe data de 16 decembrie 1996, când membrii ei, Alin Oprea şi Tavi Colen, au participat la festivalul „Om Bun”, primind Marele Premiu. La doar trei luni de la lansarea single-ului „Atat de singur”, unde s-au înregistrat vânzări record, de 150.000 de exemplare pe casetă audio, grupul a fost răsplatit de producatorul Intercont Music cu „Discul de Platină”. Într-o perioadă destul de scurtă, cam un an şi jumatate de la lansare, trupa a susţinut 250 de concerte. Au urmat turnee de promovare în toată ţara, spectacole, emisiuni radio-tv, articole de presă şi s-a confirmat realizarea unui proiect artistic de succes!
talisman-foto-q-t-raz/arh.pers.B.Dragomir
„Întoarce-te la mine” (muz. & vers. Alin Oprea) de pe albumul Talisman (P – 1998 Intercont Music) interpretată de Talisman (Alin Oprea & Tavi Colen).
Şi anul 1999 se dovedeşte a fi un an plin de succes pentru trupa Talisman, fiind desemnată Formaţia Pop Rock a anului la premiile „Expres Muzical 1999”, după care se începe colaborarea cu trupa Phoenix. Cu această renumită trupă, Alin Oprea si Tavi Colen, imprimă maxi-single-ul „Ora Hora” şi susţin mai multe concerte în Occident.
Urmează apoi lansări dupa lansări: albumul „De ziua ta” (2000), albumul „Talisman live” (2001), albumul „Balade” (2003) şi albumul „La prima vedere” (2004).
„Bun rămas” (muz. & vers. Alin Oprea)” de pe albumul Talisman (P – 1998 Intercont Music) interpretată de Talisman (Alin Oprea & Tavi Colen).
În anul 2006, cand trupa Talisman a împlinit 10 ani de activitate muzicală, a fost lansat albumul intitulat „Pentru prieteni”, iar primul single extras este piesa „Senorita”, melodie ce a cucerit topurile de specialitate. La sfarşitul anului 2006, cei doi membri principali ai trupei Talisman, au hotărât să se despartă, trupa Talisman urmând să fie promovată în formula Alin Oprea şi cei cinci tineri instrumentişti. (http://biografii.famouswhy.ro/alin_oprea/)
După 20 de ani de la debutul Talisman, m-am revăzut cu Alin Oprea la Târgovişte, unde, în cadrul Galei laureaţilor Festivalului Concurs CRIZANTEMA DE AUR, actuala formaţie TALISMAN condusă de Alin Oprea a susţinut un recital extraordinar! Mărturisesc că l-am revăzut cu bucurie şi ne-am amintit cu plăcere momentele de început ale acestei formaţii de succes, prima întâlnire de taină cu Alin în preajma studioului Sfinx Experience (în acea perioadă Alin Oprea era chitarist solo la Sfinx Experience şi eu eram producător muzical şi director artistic al Casei de discuri „Intercont Music”), cu multe întrebări şi multe necunoscute, cu dorinţa unei realizări discografice de excepţie, cu turnee de promovare în toată ţara şi un succes răsunător pe piaţa muzicală! Mă bucur ca, dupa 20 de ani, să constat că am contribuit şi eu la succesul lor artistic şi că după acea discuţie, Alin Oprea şi Tavi Colen au ales corect şi câştigător „lozul muzical” şi au devenit una dintre cele mai cunoscute şi apreciate formaţii pop-rock ale României!
„Hai zâmbeşte „(muz. & vers. Alin Oprea) de pe albumul Talisman (P – 1998 Intercont Music) interpretată de Talisman (Alin Oprea & Tavi Colen).
La mulţi ani, Alin Oprea, sănătate şi la multe audiţii muzicale pe Radio România Regional!
Premiul TINERE TALENTE – Radio România Regional la Festivalul Concurs Național de Interpretare a Muzicii Ușoare Românești – FLORI DE MAI – Ed. a XXIV-a, Călărași 2024!
Radio România REGIONAL, susține și promovează copiii artiști – tineri muzicieni, laureați ai celor mai importante festivaluri și...
Premiul TINERE TALENTE la Festivalul Internaţional de Interpretare „Delfinul de Aur”, Năvodari – 2016
Publicat de Bogdan Dragomir,
21 iulie 2016, 10:56 / actualizat: 22 iunie 2023, 10:08
Sala festival Delfinul De Aur 2016 (foto Bogdan Dragomir)
În perioada 1-3 iulie, la Sala de evenimente Scoica Land din Năvodari, jud. Constanţa, s-a desfăşurat cea de-a XIV-a ediţie a Festivalului Internaţional de Interpretare „Delfinul de Aur”- 2016.
Interviu cu Doina Bentu – Director al Festivalului DELFINUL DE AUR 2016 realizat de Mona Vilceanu-Radio Romania Iasi.
Festivalul, inițiat și organizat de Palatul copiilor Baia Mare (director de festival – Doina Elena Bentu), a reușit să devină unul dintre cele mai importante evenimente ale genului din România. Parteneriatul dintre Palatul copiilor Baia Mare, Consiliul Local şi Primăria orașului Năvodari a făcut posibilă realizarea celor 13 ediții anterioare. Au avut loc două spectacole concurs şi Gala festivalului la care au participat 71 de interpreţi români și străini, din 20 de localități din România, Bulgaria, Rusia, Belarus, Republica Moldova, Italia, Belgia, la categoriile de vârstă: preşcolari, clasele I-IV, V-VIII şi IX-XII.
Organizatorii acestui îndrăgit eveniment au fost: Ministerul Educaţiei Naționale și Cercetării Științifice, Consiliul Local şi Primăria Oraşului Năvodari, Consiliul Judeţean Maramureş, Palatul Naţional al Copiilor Bucureşti, Casa de Cultură „Pontus Euxinus” Năvodari, Asociaţia Delfinul de Aur Baia Mare și nu în ultimul rând Palatul copiilor Baia Mare – iniţiatorul şi coordonatorul celor 13 ediții anterioare.
După cum ne-au obișnuit organizatorii la ultimele 5 ediții, și în acest an au acordat 3 trofee, premii I, II, III, premii speciale, medalii şi diplome de participare:
Trofeul de Platină – GABRIELA LAURA OANA – BAIA MARE.
GABRIELA LAURA OANA -Take Me To The Church (prod. CD promo Delfinul de Aur 2016)
Trofeul de Aur – Ela Trandafir – Moinești.
ELA TRANDAFIR – I Have Nothing (prod. CD promo Delfinul de Aur 2016)
Trofeul de Argint – Mihai Bratosin – Popești – Vrancea.
MIHAI BRATOSIN – Who’s Loving You (prod. CD promo Delfinul de Aur 2016)
Trofeul de Aur pentru interpretare coregrafică: Ansamblul coregrafic AS al PNC București (instructori Aura Ghica si Mona Teodorescu); Ansamblul Galactic Dance, Baia Mare (instructori Madalina Mare si George Pop).
Cu Premiul Ia fost recompensat și Ansamblul folcloric Dănțăușii, Baia Mare, iar prezentarea festivalului a fost realizată într-un mod artistic şi profesionist de actriţa Alexandra Velniciuc.
PREMIUL I :Mara Bratu, Mioveni; Sofia Maria Ciobanu, Focşani; Astrid Theodora Muthu, Oradea; Andra Mihalaşcu, Buzău; Natalia Moise, Bucureşti; Maria Stroe, Braşov; George Mario Rus, Oradea; George Cristian Aghinea, Oneşti; Diana Mihalaşcu, Buzău; Cezar Ion Mircea, Piteşti; Alberta Lorelai Moşneguţu, Târgovişte; Alexandru Vladimiru Tătaru, Bucureşti; Lisa Muravieva, Belarus; David Horvat, Baia Mare; Furkalo Ksenia, Rusia.
PREMIUL II:Cezara Găvruţă, Oradea; Mara Ion Mircea, Piteşti; Teodora Simon, Iaşi; Paula Doboş, Iaşi; Patricia Crişan, Oradea; Diana Elena Damian, Năvodari; Ştefania Roberta Cioara, Gugeşti- Vrancea; Maria Luiza Voicu, Moldova; Bianca Alexandra Petcu, Moineşti; Istudor Anamaria, Focşani; Giulia Andonescu, Italia; Elena Foriş, Baia Mare; Desislava Rajkova, Bulgaria; Iulia Roman, Baia Mare; Lorena Galea, Arad.
Premiile Tinere Talente – Radio Romania Regional (foto Ioana Dragomir)
În cadrul Galei festivalului, Radio România Regional a acordat două Premii speciale de promovare TINERE TALENTE, concurenţilor Larisa Giurgiu din Cluj-Napoca şi George Aghinea
din Tg. Ocna! Felicitări şi mult succes în continuare! (Vom face completări acestui material, cu informaţii biografice, poze şi muzică interpretată de cei doi premianţi pe măsura primirii acestora!).
Juriul Delfinul de Aur 2016 (foto Doina Bentu/arh.pers.B.Dragomir)
Juriul festivalului: Viorica Pârja – ziarist, consilier relația cu mass media al festivalului, Valeria Katvitskaya– director artistic al Festivalului pentru copii și tineri „Slavska otecestvo-Glorie Patriei”, Moscova, Russia, Bogdan Dragomir– Realizator programe Radio România Regional, Silvia Ionescu-regizor TVR şi regizorul Galei festivalului, Doina Elena Bentu –– directorul festivalului, inițiator și coordonator proiect, Marina Sturko–director al Centrului de dezvoltare creativă ”Succesul tău”, Moscova, Rusia, Mihai Alexandru –compozitor, Ovidiu Baciu-Naguale-producător Kazibo, Mihai Constantinescu– cantautor, compozitor, Dan Dimitriu –compozitor, Nicolae Caragia-compozitor, Horia Moculescu– compozitor, preşedintele juriului.
Dansatori talentati si premiati la Delfinul de Aur 2016 (foto Bogdan Dragomir)
Radio România Regional, Radio România Iaşi, Radio România Constanţa-Radio Vacanţa, în calitate de parteneri media ai acestui eveniment, transmite felicitări şi gânduri bune tuturor celor ce au contribuit la realizarea acestui spectacol unic, numit DELFINUL DE AUR!
Bogdan Dragomir – Radio România Regional
(Sursa info: Viorica Pârja – consilier relația cu mass media al festivalului şi Doina Bentu – Director festival).