Sursa foto: Andra Radu

Nutriţioniştii americani recomandă un consum de cel mult trei porţii de produse lactate pe zi. De asemenea, sunt de preferat produsele lactate cu conţinut scăzut de grăsimi.

Aceste recomandări se bazează pe studii care arată că grăsimile saturate din produsele lactate din lapte integral cresc nivelul colesterolului rău. Însă cercetări anterioare au indicat că produsele lactate conţin calciu, potasiu, magneziu, vitamine K1 şi K2 şi probiotice care contribuie la o alimentație sănătoasă.

Alte studii au descoperit că un consum echilibrat de lactate, în special de brânză şi iaurt, este asociat cu un risc mai mic de diabet de tip 2.

Universitatea Vanderbilt a analizat rezultatele a 10 studii care au implicat peste 1,4 milioane de persoane din Statele Unite, Europa şi Asia. Aceştia au examinat consumul de fibre dietetice şi iaurt în râdul participanţilor şi au urmărit apoi câţi dintre ei au dezvoltat cancer pulmonar.

Rezultatele arată că pentru un consum de circa o cană de iaurt pe zi, riscul de cancer pulmonar este cu 19% mai scăzut. În plus, o dietă bogată în fibre, inclusiv fructe, legume, pâine, reduce riscul de cancer pulmonar cu aproximativ 15%, indiferent de consumul de iaurt.

Când participanții au trecut la o dietă care includea un consum regulat de fibre şi iaurt, riscul de cancer pulmonar a scăzut cu 33%. Oamenii de ştiinţă cred că efectul benefic se datorează fibrelor şi probioticelor din iaurt.