Sursa foto: Andra Radu

Problemele digestive, cum ar fi balonarea, constipația, durerile abdominale și diareea sunt frecvente în țările occidentale.

Dr. Linda Lee, medic specialist în gastroenterologie, a întocmit o listă cu cinci categorii de alimente care contribuie la o digestie sănătoasă și previne durerea și disconfortul după mâncare.

1. Proteine ​​slabe 

Sursele de proteine ​​slabe includ somon, tofu, creveți, semințe de dovleac, ouă, păsări de curte și fasole neagră.

2. Nuci 

Nucile conțin multe fibre care stimulează digestia. În plus, sunt bogate în acizi grași nesaturați și vitamina E.

3. Cereale integrale

Orezul alb ar putea fi înlocuit cu cel brun, iar pâinea albă ar putea fi înlocuită cu pâinea integrală. Produsele integrale conțin mai multe fibre și substanțe nutritive suplimentare, cum ar fi acizii grași omega-3.

4. Legume cu frunze verzi

Spanacul, salata, dar și ierburile sălbatice precum urzicile și păpădia sunt surse fantastice de nutrienți, acid folic, vitamina C, vitamina K și vitamina A. În plus, legumele cu frunze verzi conțin și un anumit tip de zahăr, care promovează dezvoltarea bacteriilor intestinale sănătoase.

5. Fructe cu conţinut scăzut de fructoză

Fructele de pădure, pepenele verde și citricele, cum ar fi portocala și grepfruitul, conțin mai puțină fructoză și reduc probabilitatea problemelor intestinale.

Avocado este un alt fruct sărac în fructoză, benefic pentru promovarea digestiei. Conține o mulțime de fibre și nutrienți esențiali precum potasiu.