Sursa foto: Adriana Baciu

Luna octombrie a venit cu o răcire a vremii. La munte am avut deja parte de prima ninsoare.

Mecanicii auto spun că ar fi bine să luăm în calcul înlocuirea anvelopelor de vară cu cele de iarnă.

Potrivit Codului Rutier, cauciucurile de iarnă nu sunt obligatorii de la 1 noiembrie, când calendaristic debutează sezonul rece, ci doar în cazul în care se circulă pe drumuri publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei.

Totodata foarte mare accent se pune în această perioadă și pe verificarea sistemelor de încălzire și dezaburire dar și pe pregătirea autovehiculelor pentru sezonul rece.

„Cel mai important, pentru pregătirea mașinii pentru sezonul rece, este verificarea lichidului de răcire, a anvelopelor și partea de direcție. Riscurile sunt multiple. Automat, temperatura scade, aderența este mult mai mică pentru anvelopele de vară”, a declarat Adrian Ghiță, mecanic auto.

Cauciucurile de iarnă sunt construite special pentru a face față șofatului în condițiile dificile caracteristice iernii precum zăpadă, gheață, polei, iar experții în domeniu sunt cu toții de părere că se comportă mult mai bine decât cauciucurile de vară, atunci când temperatura aerului scade sub valoare de 7 grade Celsius.

Conducerea mașinii pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, polei sau gheață fără ca autoturismul să fie dotat cu anvelope de iarnă constituie o contravenție. Șoferii riscă să rămână fără certificat de înmatriculare și să plătească amenzi.