După Neversea, Ed Sheeran, Electric Castle, Bon Jovi și The Cure, evenimente care au adunat câteva sute de mii de oameni, sezonul festivalurilor continuă cu Untold, AfterHills, George Enescu, concertul Metallica și alte zeci de astfel de evenimente, în toată țara. Astfel, piața festivalurilor se va ridica la recordul istoric de peste 600 de milioane de lei, potrivit unei analize realizate de Frames.

Dincolo de biletele vândute, business-ul de festival înseamnă zeci de milioane de lei încasări din servicii, de la mâncare și băuturi la transport, turism, produse promoționale și afaceri conexe.

Potrivit studiului realizat de firma de consultanţă, afacerile din acest sector au atins, anul trecut, nivelul de 472,6 milioane de lei, cu peste 80 de milioane de lei peste rezultatele din 2017. De asemenea, potrivit analiștilor, piața de entertainment din România are un potențial semnificativ de creștere în viitor.

”Există încă loc de festivaluri în România. Luna septembrie, o lună cu vreme de vară, perioada Crăciunului, Revelionul și sărbătorile din primăvară (1-8 martie) creează premisele unor asocieri de business cu potențial de vânzări semnificativ. În Occident, de exemplu, ideea de Winter Festival este puternic exploatată, variantă care, pe viitor, va fi implementată, probabil, și în România”, estimează analiștii.

Noile generații sunt mult mai atrase de astfel de evenimente, de cultura occidentală în care asemenea festivaluri se află în prim-plan. Ultra Music Festival reprezintă, la nivel internațional, un etalon în materie, un business care, în ultimii 20 de ani, s-a extins în toată lumea, cu evenimente cu sute de mii de oameni.

Astfel, nu este exclus ca, în orizonul 2021-2022, piața de entertainment din România să atingă nivelul de un miliard de lei.