Consiliul Concurenței a lansat ”Monitorul Prețurilor” pentru carburanți, o platformă online, disponibilă și ca aplicație pentru dispozitive mobile.

Monitorul le permite consumatorilor să afle, în timp real, prețurile practicate de principalele rețele de distribuție a carburanților auto. În acest fel este stimulată concurența, atât prin serviciile oferite, cât și prin preț, spune președintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chirițoiu.

„Dezvoltarea acestui sistem de monitorizare a prețurilor va conduce la transparența  pieței pentru consumatori, permițându-le să se informeze cu privire la prețurile practicate de principalele rețele de distribuție a carburanților auto, astfel încât aceștia să poată alege produsele cu cel mai bun raport preț-calitate”, afirma Chirițoiu.

Marii distribuitori, cuprinși în program, au obligația de a transmite în cel mult 15 minute orice schimbare de preț, operată în cadrul rețelei proprii la carburanți. Conform Consiliului Concurenței, cel mai probabil în luna septembrie urmează să fie lansat și monitorul prețurilor alimentare.

Instituția face și o analiză pe piața carburanților, lansată după ce prețul benzinei și motorinei în România, fără taxe, a depășit media europeană.