Pe zi ce trece tot mai mulți dintre noi ne plângem de lipsa somnului și a odihnei. Chiar dacă încercăm să mergem la somn la o oră rezonabilă, nu reușim să adormim.

Astfel, s-a aflat că anumite alimente consumate seara te pot ajuta să ai un somn liniștitor și adânc.

Iată câteva dintre alimentele care îmbunătățesc calitatea somnului:

1. Bananele – aceste fructe au o concentrație mare de magneziu și potasiu, despre care s-a dovedit că au un rol important în inducerea unui somn liniștit.

2. Laptele – toată lumea a auzit deja că un pahar de lapte călduț băut înainte de culcare te va ajuta să dormi mai bine. Cantitatea mare de calciu pe care o conține ajută la relaxarea mușchilor și la echilibrarea producției de melatonină.

3. Migdalele – sunt și ele o sursă excelentă de magneziu.

4. Salată verde – conține lactucarium, un nutrient care oferă o stare de relaxare.

5. Miere – o linguriță de miere înainte de culcare, dizolvată într-o cană de lapte călduț, va scădea nivelul de orexină, un neurotransmițător care ne ține permanent în alertă.

6. Fasolea – are de asemenea un conținut important de triptofan și fibre, fiind o alternativă vegetariană pentru o cină sățioasă.

7. Carnea de pasăre – dintre care carnea de curcan are conținutul cel mai mare de triptofan.

8. Semințele (dovleac, susan, floarea soarelui) și nucile – sunt de asemenea bogate în proteine și triptofan.