Jean Paul Philippot: Este minunat, dar şi un lucru nou pentru mine să mă aflu aici, în centrul României. Este bine că suntem împreună, că avem discuţii deschise şi şansa să împărtăşim provocările cu care ne confruntăm şi să ne gândim la soluţii şi poziţii comune.

La începutul acestei conferinţe trebuie să spunem că scopul este să informăm, să educăm şi să oferim programe de divertisment. Un secol mai târziu după ce a fost formulată acest status care defineşte radioul public, ce a rămas? A rămas că trebuie să informăm, să informăm întotdeauna, mai ales acum, într-o lume în care ştirile false şi propaganda au devenit tot mai prezente, să informăm într-o lume în care siguranţa jurnaliştilor este probabil mult mai fragilă decât acum douăzeci de ani. Să informăm într-o lume în care fiecare cetăţean poate accesa orice fel de şţiri false şi în care fiecare cetăean are de ales între mesaje de propagandă şi informaţie verificată.

Trebuie să educăm să le aducem cetăţenilor capacitatea de a alege şi de a-şi forma propria opinie, să educăm, să fim deschişi către lume, să aducem complexitatea acestei lumi globale în fiecare familie, să deschidem minţile oamenilor să stea departe de ideile populiste şi simpliste şi să distrăm, să prezentăm diversitatea moştenirilor noastre culturale, diversitatea formatelor şi felurilor inovatoare de a adresa felul în care producem şi difuzăm conţinut radiofonic şi de televiziune, să educăm şi să formăm în limbi străine, reportaje produse de echipe diverse din ţări diferite, într-o lume în care cinci sau şase mari companii produc şi prezintă conţinut tuturor. Acestea sunt provocările radiourilor şi televiziunilor publice, în această nouă lume digitală.