Agenţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a demarat ample verificări pentru a constata, dacă este respectat dreptul cumpărătorilor la informare în limba română în magazinele din secuime, conform publicației „Krónika”.

ANPC a început controalele în urma incidentului petrecut la sfârşitul săptămânii trecute la un supermarket din Odorheiu Secuiesc. În mediul online a apărut şi o înregistrare din care rezultă că un bărbat nu a fost servit la unitatea Grill din cadrul magazinului respectiv, pentru că i s-a adresat vânzătoarei în limba română. Potrivit conducerii supermarketului, bărbartul nu a fost servit pentru că unitatea nu era încă deschisă la acea oră.

Şeful Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului Braşov, Claudiu Susanu, a declarat ziarului „Krónika” că în cadrul controlului, care este extins şi asupra judeţelor Harghita, Covasna şi Mureş, inspectorii ANPC verifică, dacă comercianţii respectă termenele şi condiţiile de depozitare ale produselor, criteriile privind etichetarea corectă a produselor, cele referitoare la reclamă şi informare a clienţilor cu privire la produse, precum şi prevederile privind servirea clienţilor în limba română. În cadrul acestei acţiuni, la sfârşitul săptămânii trecute a fost aplicată o amendă de 10.000 lei magazinului din Odorheiu Secuiesc. Claudiu Susanu a mai afirmat că, în ultima perioadă, în Ţinutul Secuiesc s-au confruntat cu mai multe situaţii similare, când vânzătorii nu vorbeau în limba română. El a menţionat, totodată, că au aplicat amenzi şi în cazul în care în unele unităţi comerciale, de exemplu, în judeţele Harghita şi Covasna, cumpărătorii nu au fost informaţi despre produse şi în limba maghiară. Claudiu Susanu a negat faptul că inspectorii ANPC nu au fost serviţi pe motiv că ei s-au adresat în limba română vânzătoarei în respectiva unitate Grill din Odorheiu Secuiesc.

Sursa: MTI