Din 31 martie 2o18 nici un autoturism, microbuz sau vehicul comercial usor nu va mai putea iesi pe poarta fabricii daca nu va avea un astfel de sistem de alertare a serviciilor de salvare in caz de urgenta.

Sistemul va apela automat numarul unic de urgenta in cazul in care soferul sau pasagerii sunt raniti grav si nu pot suna la 112.

Nu toti eurodeputatii au fost de acord cu aceste noi prevederi pe motiv ca sistemul ar putea fi folosit pentru urmmarirea autovehiculului si implicit a persoanei.

Tocmai de aceea noile normele precizeaza ca datele stranse prin sistemul eCall vor fi minime: adica vor contine doar tipul masinii, carburantul folosit, ora accidentului, locatia exacta si numarul pasagerilor.

La randul lor producatorii vor fi obligati sa se asigure ca tehnologia eCall permite stergerea completa si permanenta a datelor colectate.

Anul trecut s-au inregistrat peste 25 de mii de victime ca urmare a accidentelor rutiere produse pe soselele din tarile Uniunii iar autoritatile europene spera ca introducerea acestui sistem sa reduca numarul victimelor cu 1o procente annual, spune raportorul Olga Sehnalova

eCall va juca un rol important in contextul in care Parlamentul european a decis ca numarul victimelor accidentelor rutiere sa fie redus cu 5o la suta pana in 2o2o iar eCall este una dintre masurile ce se vor implementa in vederea atingerii acestui obiectiv