Oportunităţile oferite de internet, în condiţiile în care tehnologia digitală face parte din viaţa de zi cu zi, sunt de multe ori limitate de frontierele naţionale. Zilnic, oamen şi companii din Uniunea Europeană se confruntă cu geo-blocarea sau ineficienţa livrării coletelor transfrontaliere.

Europa nu poate fi în fruntea revoluţiei digitale cu un mozaic de 28 de norme diferite pentru serviciile de telecomunicaţii, drepturile de autor, securitatea IT şi protecţia datelor.

Comisia Juncker îşi propune să elimine aceste obstacole şi să creeze o piaţă digitală unică şi a stabilit principalele domenii de acţiune atât pentru consumatori, cât şi pentru întreprinderi.

Andrus Ansip, vicepreşedintele al CE responsabil pentru piaţa digitală unică a declarat că Europa ar trebui să beneficieze pe deplin de era digitală

„Internetul pare să nu aibă graniţe, dar astăzi se loveşte de graniţele naţionale. Standardele şi sistemele trebuie să fie unitare. Nu avem deocamdată o piaţă digitală unică în Europa. Oamenii trebuie să aibă posibilitatea să aleagă liber dincolo de frontierele online. Companiile trebuie să fie ajutate să se dezvolte în întreaga UE, să se miste liber. În secolul 21 aceasta situaţie este absurdă.”

Au fost stabilite trei domenii principale pe care Comisia se va concentra în timpul acestui mandat: îmbunătăţirea accesului consumatorilor şi companiilor la bunuri şi servicii digitale, modelarea mediului pentru reţelele şi serviciile online şi crearea unei economii digitale care să asigure competitivitatea Europei.