Deşi lungimea acestuia este de doar 8,7 kilometri, tronsonul este important pentru că va prelua cea mai mare parte a traficului dinspre Zalău şi Satu Mare de pe Drumul European E81.

Lucrările la noul tronson al Autostrăzii Transilvania vor fi realizate de asocierea dintre compania românească „UMB Spedition” şi firma italiană „Tehnostrade”. Lucrările vor trebui finalizate până în primăvara anului 2016.

Ele vor costa aproximativ 258 milioane de lei. Potrivit ministrului transporturilor, Ioan Rus, celelalte tronsoane ale Autostrăzii Transilvania până la graniţa cu Ungaria vor fi finanţate din bugetul de stat, prin intermediul noii accize pentru carburant.

Alte două tronsoane – Câmpia Turzii- Ogra şi Ogra-Târgu Mureş – vor fi finanţate din fonduri europene. Tot din fonduri europene va fi finanţată şi autostrada Turda – Sebeş, cea care va asigura legătura dintre Autostrada Transilvania şi cea de pe traseul Coridorului IV.