CNADNR spune că este nevoie de o revizuire a acordului de mediu iar în lipsa acestui document, şantierul nu va putea fi deschis. Realizarea unui nou studiu de mediu va amâna demararea construcției cu cel puțin un an.

Vechiul accord de mediu datează din 2007,  iar între timp au apărut o serie de modificări tehnice în proiect.

Licitaţia pentru actualizarea Studiului de Evaluare a Impactului asupra mediului a fost deja lansată, iar CNADNR a stabilit ca termen de depunere a ofertelor data de 18 iunie. Valoarea estimată a contractului pentru acest Studiu este 568.863 lei fără TVA iar câştigătorul licitaţiei va avea la dispoziţie maximum 12 luni pentru a preda documentul.

Modificările în acordul de mediu sunt necesare pentru că traseul autostrăzii a fost schimbat, trecând acum pe terenuri care au fost incluse între timp în categoria ariilor sau zonelor protejate. Noul traseu stabilit pentru Autostrada Comarnic Braşov trece prin proximitatea Parcului Naţional Bucegi şi pe lângă Situl Natura 2000 Postăvarul, drept pentru care va fi nevoie de identificarea şi evaluarea impactului asupra biodiversităţii.

Tronsonul Comarnic – Predeal al autostrăzii ar trebui să fie finalizat în 2017. Pentru acest proiect Guvernul a alocat suma de 1,122 milioane lei bani ce vor fi folosiţi pentru despăgubirile aferente exproprierilor de pe traseu.

Tonsonul Comarnic-Braşov va avea o lungime de 53,215 km de autostradă proporiu-zisă şi aproximativ 7 km de drumuri de legătură, care vor avea tot regim de autostradă, spre Sinaia, Buşteni, Predeal şi Râşnov.

Pe traseu vor fi construite 19 viaducte sau poduri, 5 pasaje peste autostradă, 15 pasaje inferioare şi aproximativ 20 de km de tuneluri. Tronsonul începe de la intersecţia între DN 1 şi DJ 101 R unde este podul dinspre Breaza şi se va termina la Cristian, asigurând și legătura spre Ghimbav şi spre DN 13, în apropierea variantei ocolitoare a muncipiului Braşov.